Növekszik a támogatás az európai mezőgazdasági termékek népszerűsítésére

Pályázati felhívást tett közzé ma az Európai Bizottság olyan programok támogatására, melyek az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és az egész világra kiterjedő népszerűsítésére irányulnak. A programok társfinanszírozására fordítható összeg 169 millió euró, 27 millió euróval több, mint tavaly volt. A programok az egészséges táplálkozást hirdető általános kampányoktól kezdve a konkrét piaci ágazatokra vonatkozó kezdeményezésekig számos területet átívelnek.

A rendelkezésre álló támogatásnak mintegy kétharmada az uniós élelmiszeripari termékek nem uniós országokban történő népszerűsítését hivatott segíteni. Különösen azok a nem uniós országok – például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia – kiemelten fontos célterületek, amelyek esetében távlatai vannak az európai agrár-élelmiszeripari export bővítésének.

Az unión belüli ajánlások esetében a támogatás odaítélésénél az a legfőbb szempont, hogy a programok révén a fogyasztók tájékoztatást kapjanak az élelmiszerekkel kapcsolatos uniós minőség-rendszerekről és minőségi védjegyekről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről.

Az ágazati támogatásból olyan programok fognak részesülni, amelyek a fenntartható állattenyésztést – egyebek között a fenntartható juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik. A támogatás egy részét a Bizottság olyan kampányok megrendezésére különítette el, amelyek az egészséges táplálkozást (különös tekintettel a gyümölcs és zöldség fogyasztására) népszerűsítik.
A ma meghirdetett felhívás alapján kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és a vásárlókedvet ösztönző tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek széles köre pályázhat támogatásra. A pályázatok benyújtásának határideje április 12. A Bizottság értékeli a pályázatokat, és még az ősszel közzéteszi a nyertesek jegyzékét.