Pályázati felhívást tett közzé ma az Európai Bizottság olyan programok támogatására, melyek az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és az egész világra kiterjedő népszerűsítésére irányulnak. A programok társfinanszírozására fordítható összeg 169 millió euró, 27 millió euróval több, mint tavaly volt. A programok az egészséges táplálkozást hirdető általános kampányoktól kezdve a konkrét piaci ágazatokra vonatkozó kezdeményezésekig számos területet átívelnek.
A rendelkezésre álló támogatásnak mintegy kétharmada az uniós élelmiszeripari termékek nem uniós országokban történő népszerűsítését hivatott segíteni. Különösen azok a nem uniós országok – például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia – kiemelten fontos célterületek, amelyek esetében távlatai vannak az európai agrár-élelmiszeripari export bővítésének.
Az unión belüli ajánlások esetében a támogatás odaítélésénél az a legfőbb szempont, hogy a programok révén a fogyasztók tájékoztatást kapjanak az élelmiszerekkel kapcsolatos uniós minőség-rendszerekről és minőségi védjegyekről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről.
Az ágazati támogatásból olyan programok fognak részesülni, amelyek a fenntartható állattenyésztést – egyebek között a fenntartható juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik. A támogatás egy részét a Bizottság olyan kampányok megrendezésére különítette el, amelyek az egészséges táplálkozást (különös tekintettel a gyümölcs és zöldség fogyasztására) népszerűsítik.
A ma meghirdetett felhívás alapján kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és a vásárlókedvet ösztönző tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek széles köre pályázhat támogatásra. A pályázatok benyújtásának határideje április 12. A Bizottság értékeli a pályázatokat, és még az ősszel közzéteszi a nyertesek jegyzékét.
- A pályázatot ismertető weboldal
- Az uniós mezőgazdasági termékek promóciója
- 2018. évi promóciós programok: prioritások és támogatások
- A Bizottság biogazdálkodásról szóló webhelye