Önfejűségért 30 milliós bírság az Auchan-nak

A GVH az idén februárban indított eljárást az Auchan ellen, mert a vállalkozás reklámkiadványában „Auchan Hungarikum” szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe. A jelzőnek a magyar népi motívumokkal együtt alkalmazása – valószínűsíthetően tévesen – azt a látszatot keltheti a fogyasztóban, hogy 100%-ban magyar terméket vásárol, azonban e termékek előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.

Az eljárásban a GVH a tényállás feltárása végett adatszolgáltatásra kötelezte az Auchant, de a cég az ismételt felszólítás ellenére sem tett eleget, ezért a vizsgáló 500 000 Ft eljárási bírságot szabott ki a vállalkozásra. A Versenytanács az Auchan által kezdeményezett  jogorvoslati eljárásban megállapította, hogy a vállalkozás olyan alaptalan hivatkozásokkal akadályozza a vizsgálatot és a tényállás feltárását, amely az Auchan árbevételével sokkal inkább arányban álló eljárási bírság kiszabását indokolja.

 

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-17/2011.