A Magyar Reklámszövetség ismertette a 2016-i tejes reklámköltési adatokat a televíziós számokkal kiegészítve.
Miként már márciusban nyilvánossá vált, biztató képet fest a reklámpiacról a 2016-i reklámtorta 11,18%-os növekedése, hiszen minden ágazat bevétele/forgalma növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.
A tavalyi televíziós reklámköltés 56,033 milliárd forintra rúgott; 25,78 százalékos arányával stabilan tartja második helyét a tortában. A tv-reklámpiac 8,59%-kal nőtt 2016-ban az előző évhez képest, ezzel csaknem megháromszorozta növekedését az előző időszakhoz képest (2014-ről 2015-re 3,15%-kal nőtt a tévés reklámtortaszelet.)
A 2015-ben a televízióban elköltött állami reklámforintok 2,63 milliárdja 2016-ban két és félszeresére, 6,3 milliárdra emelkedett.. A reklámszövetség adatai szerint a teljes reklámiparra vetítve 2015-ről 2016-ra több mint négyötödével nőtt az állami költés mértéke Ezzel az állam a reklámipar legnagyob hirdetőjévé vált.
A már említett állami költések mértékének nagyarányú növekedése mellett tavaly kiemelt sportesemények is, mint a labdarúgó Eb és olimpia kedvezően hatottak a hazai reklámköltésekre. Ennek ellenére a reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP-arányos szinttől, a reklámadó pedig továbbra is erősen hátráltatja a reklámipart, ső, a tervezett 7,5%-os emelése további tetemes összeget vonhat el az iparágtól. A múlt évek indokolatlan és szakmai egyeztetést nélkülöző, az iparágat sújtó szabályozásai (reklámadó, bónusztörvény, közterület extra adóztatása és a településkép-védelmi törvény) továbbra is nagymértékű bizonytalanságot okoznak a piacon.
A digitális reklámtortaszelet nőtt és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább erősödött: a nemzetközi hirdetők által elköltött reklámpénz 25%-kal emelkedett, így az ő reklámköltésük aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.
——————————————–
Kantar Media adatok alapján.
A Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: az egy főre jutó reklámköltés az egy főre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.