A gazdasági folyamatokat értékelve jelezte, hogy a pénzügyi válság óta a tavaly volt a leglassúbb a világgazdaság fejlődése, épp hogy három százalék körül járt. Véleménye szerint Kína nem tudja tartani az eddigi növekedési szintet, tehát nem lehet számítani arra, hogy a szénhidrogénipar növekedésének motorja lesz. Sok nyersanyag-exportőr ország sodródik nehéz helyzetbe. Ennek ellenére korai lenne még temetni az olajipart – mondta a Mol elnök-vezérigazgatója.
Változnak a trendek, de például egyelőre a globális piacnak csak egy százalékát adják a villanyautók, ugyanakkor számolni kell azzal, hogy növekedni fog irántuk az igény hosszú távon, és erre fel kell készülni.
Ami a Molt illeti, az elnök-vezérigazgató szerint a cégcsoport pénzügyi helyzete javult, sokkal hatékonyabb és versenyképesebb lett. A 2015. évet jobb mérleggel zárták, mint ahogy kezdték. Naponta egymillió ügyfél keresi fel a töltőállomásokat. Nyolc százalékkal nőtt a magyarországi és a szlovákiai dízelfelhasználás, és a benziné is emelkedett.
A közgyűlésen a részvényesek elfogadták a társaság 55 milliárd forintos osztalékjavaslatát. Ez azt jelenti, hogy az osztalék részvényenként elérheti az 567 forintot, ami csaknem 17 százalékos emelkedés az előző évihez képest.