A Scania a múlt száz évben fejlett technológiájú járművekkel látta el számtalan ország békefenntartó és védelmi erőit. E járművek a vállalat moduláris gyártási rendszerébe illeszkednek, esetükben hasznosíthatók a polgári célú termékek közben szerzett fejlesztési tapasztalatok, kihasználható a sorozatgyártásából származó előny. A Scania moduláris rendszere jóformán végtelen számú lehetőséget kínál a jármű kialakítására, miközben ehhez csak korlátozott számú építőelemet használ fel, bármilyen fuvar-, illetve munkafeladathoz teljes egészében testre szabható.
Mintegy nyolcvan esztendővel ezelőtt alakult ki a Scania moduláris gyártási rendszere, és persze azóta folyamatosan fejlődik. Nagy előnye a rugalmasság, és az, hogy bármilyen alkalmazásra könnyen adaptálhatók az ekként készülő produktumok; legalább ennyire fontos a könnyű szervizelhetőség, alkatrészellátás és a szerelők betanítása. A Scania szervizhálózata különösen előnyös a világ számos pontján szolgálatot teljesítő békefenntartók számára.
Történelmi visszapillantás:
1912: április 2-án a svéd hadsereg megkezdte a Scania-Vabis tehergépkocsi hosszú távú tesztelését. A hadsereg
véleménye: „A jármű jól szerepelt a próbákon és alkalmasnak kell tekinteni katonai használatra olyan utakon, ahol
tehergépkocsik közlekedése lehetséges.”
1916: a svéd hadsereg kéttengelyes, összkerék-meghajtású és -kormányzású járművet rendelt a Scania-Vabistól.
1916: a Scania-Vabis etanol-üzemű tehergépkocsit szállított a Svéd Védelmi Minisztériumnak.
1924: a Scania-Vabis folytatta az alternatív üzemanyagok tesztjét (etanol, generátorgáz).
1936: a Scania-Vabis bemutatta az első dízelmotorját, a „Royal” blokkmotort. Ez az első olyan Scania erőforrás, amely szabványosított alkatrészeket használt, illetve a legendás moduláris gyártási rendszer is ettől a motortól datálódik.
1936: a Scania-Vabis megkezdte több száz harckocsimotor szállítását a svéd hadsereg részére. A hadsereg a szikragyújtású motorokat részesítette előnyben, ezért a Scania-Vabis kifejlesztett egy speciális porlasztót, amely meredek dőlésszögnél is működőképes volt.
1939-45: a második világháború alatt a Scania-Vabis, csakúgy mint sok más svéd nehézipari vállalat, katonai felszerelések gyártására állt át, például tankokat gyártott és egyéb berendezések számára készített motorokat.
1943-46: a Scania megkezdte a 262 SKPF m/42 jelű páncélozott szállítójárművek soroaztgyártását a svéd hadsereg részére. Ezek a járművek nagyon sokáig szolgálatban maradtak. Többször felújították őket, majd az ENSZ békefenntartó küldetéseiben is részt vettek a 2000-es években.
1949: a Scania-Vabis által gyártott összes motor már közvetlen üzemanyag-befecskendezésű.
1960–62: összesen 440 Scania-Vabis LA82 6×6 tehergépjárművet – becenevén „hangyászt” – kaptak a svéd védelmi erők. A járművek 10 literes turbófeltöltésű motorja 200–220 lóerő teljesítményű volt. E különösen mozgékony off-road tehergépkocsiknak főleg a tüzérségi felszerelések vontatásánál vették hasznát. Némelyiküket nagy teherbírású műszaki mentő, illetve darus felépítménnyel használták.
1961: a Scania-Vabis SKPF m/42 páncélozott szállítójárműveket az ENSZ békefenntartói használták Kongóban.
1961: a brazil hadsereg tesztelte a SKPF m/42 páncélozott szállítójárművet.
1962: a svéd fegyveres erők 400 motort rendeltek áramfejlesztő berendezésekhez, amelyeket a többi között repülőgépek indításához, mobil áramtelepekhez, illetve készenléti áramforrásként használtak.
1965–71: mintegy ezer Scania L36/L50 tehergépkocsit kaptak a svéd védelmi erők. A 4×2 járművek négyhengeres motorjait a normál hathengeres 7 literes motorokból alakították ki. A gépkocsikat leginkább mobil üzemanyagtöltőként, illetve a tábori konyhák szállítására használták.
1971: az off-road járművek új generációjának prototípusait, az SBA111-t (4×4) és a SBAT111-t (6×6) a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalával (FMV) együttműködésben fejlesztették ki. A járművek kiemelkedően mozgékonyak voltak. A vezetés megkönnyítésére egy speciális, off-road funkciókat is tartalmazó automata sebességváltót fejlesztettek ki, amit később a polgári alkalmazásokba is beépítettek.
1976: a finn védelmi erők 34 SBAT111 (6×6) járművet rendeltek.
1985: több mint 25 év szolgálat után a Scania-Vabis LA82 járművek még mindig jó állapotban vannak. Mintegy 300-at felújítottak és emelőhorgos felépítménnyel láttak el, hogy a következő tizenöt évben hídelemek szállításában használják őket.
1986: Scania járművek lépnek szolgálatba az ENSZ libanoni missziója alatt.
1986: a Scania átadta első járművét a NATO-tagország Norvégia számára, amely az első példánya az 1986–96 között teljesítendő a 1811 darabos megrendelésnek.
1987: a Scania 660 SBAT111(6×6) járművet szállított Indiába, kilencvenet pedig hazai megrendelésre.
1989: a Scania megkezdte a motorok szállítását a szintén svéd gyártmányú Combat Vessel 90 hajók számára. Eddig 500-nál több hajtó- és kisegítő motort adtak át a svéd tengerészetnek.
1993: a Scania elkészítette az első V8 motort a CV 90 harci járművek részére. Eddig ezernél is több készült belőle.
1993: az ENSZ égisze alatt, az utólagosan rakéta elleni védelemmel felszerelt Scania tehergépjárművek megkezdték
szolgálatukat Boszniában.
1996: a Scania teljesítette első rendelését a francia hadsereg számára.
1996: a Scania megkezdte mintegy ezer motor sorozatgyártását a spanyol védelmi erők páncélozott szállítójárművei
számára.
1998: a Scania elkészítette az első, a NATO által hadrendbe állított járművet a belga hadseregnek.
1998: Scania tehergépkocsikat használtak a szaharai ENSZ misszióban.
1999: a koszovói, NATO által vezetett ENSZ-misszióban Scania tehergépkocsikat használtak.
2001: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat a portugál hadsereg számára.
2001: a Scania első alkalommal szállított akna és rakéta elleni védelemmel ellátott tehergépkocsikat. A Scania
tehergépkocsijai közlekedtek Afganisztánban is.
2001: az első alkalom, hogy a Scania javítási és karbantartási szerződést kötött hadiipari ügyfelével (Finnország).
2002: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat az ausztrál hadsereg számára.
2002: a Scania-Vabis SKPF m/42 páncélozott szállítójármű 60 év szolgálat után „visszavonult”.
2003: a holland hadsereg 555 Scania 8×8 tehergépkocsit vásárolt, legtöbbjét védelemi rendszerrel felszerelve.
2004: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat az ír hadsereg részére.
2004-2013: Lengyelország 700 Scania-motort rendelt a hadsereg páncélozott szállítójárművei részére.
2005: Scania tehergépkocsikat használtak az ENSZ libériai missziója alkalmával.
2005: a Scania több száz motort szállított finn páncélozott szállítójárművekbe.
2006: a Scania teljes élettartamra szóló javítási és karbantartási szerviz-szerződéseket kötött a holland hadsereg 555 teherautójára.
2007: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat az algériai hadsereg számára.
2007: Scania tehergépjárműveket használt az EUFOR Csádban.
2009: a Scania G-szériás, négytengelyes, összkerék-meghajtású tehergépkocsikat szállított a finn hadsereg számára. A megállapodás értelmében, a járművek mellé javítás, karbantartás és oktatás is jár.
2009: a Scania hat évre szóló javítási és karbantartási megállapodást kötött a finn hadsereggel mintegy 200, régebben beszerzett járműre vonatkozóan.
2009: a Scania több évre szóló szállítási szerződést írt alá közúti járművekről a finn hadsereggel.
2009: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat a német hadseregnek.
2010: a Scania szerződést írt alá Luxemburggal 31 teljes járműre, részben olyanokra, amelyeket akna és rakéta elleni védelemmel láttak el.
2011: a Scania első alkalommal szállított tehergépkocsikat a török hadsereg számára.
2012: a 35 évvel ezelőtt a svéd védelmi erők számára szállított SBA111 és SBAT111 járművek közül még 1500 szolgálatban van.