Az elektronikus fizetési csatornák terjesztése véget egy évvel ezelőtt a Magyar Posta kötelezővé tette a QR-kód feltüntetését a csekken. Az informatikai korszerűsítés 370 ezer csekk befizetését eredményezte – 3,5 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.
Tavaly februárban a bankkártyás befizetésre is alkalmas húsz csekkbefizető automatát helyezett üzembe a posta. Az újítás népszerű: az év végéig 280 ezer csekket fizettek be ekként jó hárommilliárd forint értékben.
A Magyar Posta a múlt nyáron kicserélte a teljes postai hálózaton működő 5000 POS-terminálját, egyúttal lehetővé tette a bankkártyás csekkbefizetést. Így a drága készpénz-felvétel helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek, és egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon. A múlt év végéig 10,3 millió csekket így fizettek be az ügyfelek, a pénzforgalom 97 milliárd forintra rúgott.
A múlt év végétől működik a Csekkoló, a csekkbefizetéshez kapcsolódó ingyenes, online, kényelmi szolgáltatás, amely a posta.hu felületén található ÉnPostám személyes fiókon keresztül érhető el Posta Hűségkártya használatával. Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a használó, és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszerrel a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevők összekapcsolhatják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetésük egy helyen látható.