Szombathely–Zalaszentiván: újabb villamosított vasútvonal az EU segítségével

Az Európai Unió Kohéziós Alapja által támogatott beruházással a Szombathely-Zalaszentiván közötti szakaszon megépült a villamos felsővezeték-hálózat, öt állomáson számítógéppel vezérelt villamos váltófűtési rendszert építettek ki. Néhány helyen korszerűsítették a vasúti pályát, 3,8 km hosszon teljes vágányátépítés történt, 7 helyszínen pedig modernizálták a vasúti útátjárókat. Az utazóközönség számára látványos változás, hogy a szakasz összes állomásán és megállóhelyén 55 cm magas peronok épültek, térvilágítás, esőbeállók és fedett kerékpártárolók szolgálják az utasokat.

Az újabb villamosított vonalszakasz átadásának részvevői megtudhatták, hogy az M86 Hegyfalu–Csorna-szakasz átadásával októberben bekapcsolódott a vasi megyeszékhely a gyorsforgalmi hálózatba. Az országos léptékű közúti fejlesztést regionális és nemzetközi szempontból is fontos vasúti beruházás átadása követi a GYSEV jóvoltából. A vonal korszerűsítése után a vasúttársaság hálózatának 90 százalékán villamos mozdonyok, motorvonatok közlekedhetnek. A tervek szerint a 17-es vasútvonalon megkezdett villamosítás Zalaszentivántól Nagykanizsáig folytatódhat.

A fejlesztéseknek köszönhetően javul a vasút versenyképessége az észak-déli irányú nemzetközi áruszállításban. Az Európai Unió által nagyvonalúan támogatott beruházás igazi nyertesei az utasok: látványosan javultak a vasúti közlekedés feltételei, több pályaszakaszt korszerűsítettek, növekedett az utazás biztonsága, javulhat a menetrendszerűség és a jövőben kényelmes motorvonatok jelenhetnek meg a szakaszon.

A GYSEV Zrt. folyamatosan fejleszti a 2011-ben átvett nyugat-dunántúli vonalait. Ennek eredményeként az utasok száma évről évre nő: Szombathely és Zalaszentiván között 2013–15 között több mint 12 százalékkal emelkedett, így tavaly megközelítette a 400 ezret. A Szombathely–Zalaszentiván közti szakasz fejlesztésének eredményeként a GYSEV  környezetbarát és időben is versenyképes eljutási lehetőséget kínál a közúttal szemben.