UPC-szerződésmegújítás ingyen telefonon

Az előzmény: a szolgáltató az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére a közeli múltban levélben tett ajánlatot ügyfeleinek. A tájékoztató szerint az új szerződés tartalmilag változatlan feltételekkel, ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével. 

A média- és hírközlési biztos a hozzá érkezett panaszok alapján, a szerződésmegújítás körülményeinek jogszerűségét vizsgáló hírközlési hatósági eljárástól függetlenül egyeztetést kezdeményezett, mert úgy ítélte meg, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt érdeksérelem érhette az előfizetőket.

Az UPC-vel történt egyeztetések után írásban rögzítették, hogy az előfizetők teljes körű tájékoztatása végett az UPC vállalja: a január 31-ig működő, ingyenes hívható 06 80 980 013 telefonszámon részletesen tájékoztatnak minden érdeklődőt az új előfizetői szerződésről. A szolgáltató ugyaneddig a határidőig hosszabbítja meg a lehetőséget arra, hogy az előfizetői, ha a részletes tájékoztatás alapján meggondolták magukat, nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként időközben a számlát befizették.

Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadják az elofizetoijognyilatkozat@upc.hu címen, az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek.

A média- és hírközlési biztos és az UPC közötti megállapodás nincs hatással a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által indított hatósági eljárásra. Az NMHH hatósági eljárás keretében továbbra is vizsgálja, hogy az ügyben történt-e jogsértés vagy nem.