A beruházás eredményeként a dízelmozdonyok helyett a vasárnapi menetrendváltástól villamos vontatású járművek közlekednek a vonalon. A Szombathely és Szentgotthárd között 2011 nyarára tervezett 120 km/órás
sebességemelésnek köszönhetően a menetidők jócskán csökkennek majd a felújított pályán. A beruházás a soproni
aluljáró és a szombathelyi felüljáró megépítésével, négy villamos motorvonat beszerzésével várhatóan 2012 decemberében zárul.
A beruházás támogatási kérelmét a hazai gyakorlatban megszokott 4–6 éves előkészítés helyett mindössze másfél év alatt sikerült benyújtani, ennek megfelelően a szokásos másfél–két év helyett nyolc hónap alatt meg is kapta a létesítési engedélyt. Az engedélyezési tervdokumentáció és az építés fajlagos, kilométerenkénti költségei a hasonló munkák átlagos költségeinek mindössze 50–60 százalékát érték el.
A 48,6 milliárd forint összköltségű beruházással teljes egészében felújították a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd
vasútvonalat, amihez az Európai Unió 85 százalékos támogatást nyújtott. A tavaly szeptemberben megkezdett
kivitelezésen mintegy háromszázan dolgoztak. A 2007–13 közötti időszakban ez volt az a vasúti beruházás, amelyet
az EU támogatásra érdemesnek ítélt és jóvá hagyott.
A magyar vasút egészének megújítása, a teljes közösségi közlekedési ágazat megerősítése sürgető feladat. Az
utasok számára vonzó szolgáltatási kínálat megteremtéséhez korszerű járművekre és pályahálózatra van szükség. A szaktárca uniós forrásból 650 milliárd forint értékben tervez vasúti fejlesztéseket 2015-ig. A jövő év végéig mintegy 100 km hosszban fejeződnek be pályaberuházások.
Ez alkalommal jelentették be: a fejlesztések és felújítások még jobb tervezhetősége végett önálló vasúti osztály
alakul a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központban, miután Magyarországon nem lehet szó
közlekedésfejlesztésről a vasút figyelembevétele nélkül.