Gondolt egy merészet és nagyot, és nyitott egy újat, mert kiderült, hogy a fele akkora régi túlságosan kicsiny, képtelen kulturáltan kiszolgálni a vásárlók egyre népesebb hadát.
A hannoveri Dirk Roßmann drogériás által 1972-ben alapított Rossmann üzletlánc abban is párját ritkítja, hogy a még mindig ható gazdasági válság ellenére is képes volt növelni a forgalmát: a tavalyi 43,6 milliárd forintos árbevétele 4,1 százalékkal haladta meg a tavalyelőttit – mondta el a többi között a ma délutáni boltavatón Flórián László, a társaság operatív ügyvezetője. Az igazgató nem titkolta, hogy négy szűk esztendő után tavaly végre újra nyereséges volt a vállalkozás.
Kiderült, hogy szakmai versenytársaihoz hasonlóan, a Rossmann is kénytelen bezárni a kevésbé nyereséges boltjait, és olyan helyen újat nyitni, ahol fizetőképes keresletre számíthat. (Most éppen 181 boltban jó 1100 munkatárs várja a vevőket.) Az Infovilág tudósítójának kérdésére Flórián ügyvezető elmondta: az idén a budai kerületekben lehet számítani új drogériák megnyitására, miközben a cég országosan nyolc-tíz boltját átépíti, korszerűsíti, hogy még vonzóbbá tegye őket.
Ezt teszi egyébként az anyavállalat is, mindenekelőtt Németországban, ahol 1754 drogériájában 4,45 milliárd euró (+16,9 százalék) forgalmat generált tavaly. A konszern forgalmának negyedét a magyar-, lengyel-, cseh-, törökországi és albániai boltok adják, az ő tavalyi árbevételük 1497 millió euróra rúgott. A konszern egyébként 38 ezer embernek ad munkát.
A terjeszkedéssel párhuzamosan a Rossmann folyamatosan bővíti, frissíti, korszerűsíti az áruválasztékát, és igyekszik új ötletekkel, szolgáltatásokkal megnyerni, megtartani a vevőket. Elsőként vezette be a webes vásárlás lehetőségét és találta ki hozzá a Rossmanó baba-mama programot, ami a boltok elrendezésében is nagy hangsúlyt kapott. Kedvezményekkel, tanácsokkal segítik a babavárást, megkönnyítik a szülés utáni heteket, hónapokat a kismamák számára. Napjainkban 70 ezer kismama használja a Rossmanó kínálta előnyöket.
A ma felavatott bolt kétszer akkora (456 négyzetméter), mint az este végleg bezáró régi. A nyitás és persze a nőnap alkalmából három napon át csábító árkedvezményt kínál minden termékére, a többi között az itthon kínált 33 saját márka mintegy 1500 árucikkére.