Zárt és nyitott a jó illatok boltja

Dirk Roßmann, az alapító.Flórián László, a magyar igazgató.Gondolt egy merészet és nagyot, és nyitott egy újat, mert kiderült, hogy a fele akkora régi túlságosan kicsiny, képtelen kulturáltan kiszolgálni a vásárlók egyre népesebb hadát.

A hannoveri Dirk Roßmann drogériás által 1972-ben alapított Rossmann üzletlánc abban is párját ritkítja, hogy a még mindig ható gazdasági válság ellenére is képes volt növelni a forgalmát: a tavalyi 43,6 milliárd forintos árbevétele 4,1 százalékkal haladta meg a tavalyelőttit – mondta el a többi között a ma délutáni boltavatón Flórián László, a társaság operatív ügyvezetője. Az igazgató nem titkolta, hogy négy szűk esztendő után tavaly végre újra nyereséges volt a vállalkozás.

Kiderült, hogy szakmai versenytársaihoz hasonlóan, a Rossmann is kénytelen bezárni a kevésbé nyereséges boltjait, és olyan helyen újat nyitni, ahol fizetőképes keresletre számíthat. (Most éppen 181 boltban jó 1100 munkatárs várja a vevőket.) Az Infovilág tudósítójának kérdésére Flórián ügyvezető elmondta: az idén a budai kerületekben lehet számítani új drogériák megnyitására, miközben a cég országosan nyolc-tíz boltját átépíti, korszerűsíti, hogy még vonzóbbá tegye őket.

Az új bolt egyik polca.

Itt nyílt meg az első Rossmann drogéria.Ezt teszi egyébként az anyavállalat is, mindenekelőtt Németországban, ahol 1754 drogériájában 4,45 milliárd euró (+16,9 százalék) forgalmat generált tavaly. A konszern forgalmának negyedét a magyar-, lengyel-, cseh-, törökországi és albániai boltok adják, az ő tavalyi árbevételük 1497 millió euróra rúgott. A konszern egyébként 38 ezer embernek ad munkát.

A terjeszkedéssel párhuzamosan a Rossmann folyamatosan bővíti, frissíti, korszerűsíti az áruválasztékát, és igyekszik új ötletekkel, szolgáltatásokkal megnyerni, megtartani a vevőket. Elsőként vezette be a webes vásárlás lehetőségét és találta ki hozzá a Rossmanó baba-mama programot, ami a boltok elrendezésében is nagy hangsúlyt kapott. Kedvezményekkel, tanácsokkal segítik a babavárást, megkönnyítik a szülés utáni heteket, hónapokat a kismamák számára. Napjainkban 70 ezer kismama használja a Rossmanó kínálta előnyöket.

A ma felavatott bolt kétszer akkora (456 négyzetméter), mint az este végleg bezáró régi. A nyitás és persze a nőnap alkalmából három napon át csábító árkedvezményt kínál minden termékére, a többi között az itthon kínált 33 saját márka mintegy 1500 árucikkére.