A 165 esztendős kőbányai sörgyár meglepő hírrel rukkolt elő: új terméke, a Dreher Gold ezentúl már csak három összetevőt tartalmaz. Azaz a főzőemberek visszatértek az ősi recepthez, az árpamalátához, a komlóhoz és a kristálytiszta vízhez. A megújulás tehát nem egyéb, mint a régi, bevált hagyomány föltámasztása.
E sorok írója bombasztikusabb bejelentésre számított, hiszen az újítás általában gyökeres változtatással jár. Megkóstolva a Dreher Goldot mindamellett megállapítható, hogy a gyártó helyesen járt el a kukoricagríz elhagyásával. A Dreher Classic sem (volt) rossz sör – SŐT! Nagyon is iható, amiben szerepet játszott az ízfokozó kukoricadara. Mégis kissé fanyarabbá tette a régről ismert kőbányai világost. Kétségtelen, hogy a hazai és külföldi söripar előszeretettel használ a klasszikus három összetevőn kívül egyebet is, például kukoricagrízt. Ennek most a Dreher Gold esetében vége. A márka megújulásában döntő volt a magyar fogyasztók „közreműködése”. Ettől is harmonikusabb, frissebb.
A Dreher Sörgyárak 2017 márciusától a japán Asahi Csoport tagvállalataként működik. A közös értékekre támaszkodva alakította ki a két cég a hosszú távú stratégiát. A Dreher Gold a kiskereskedelemben 0,33, illetve 0,5 literes dobozban és üvegben lesz kapható. A vendéglátóhelyeken 30 és 50 literes hordós kiszerelésben, illetve tanksörként lesz elérhető az új termék.
A Dreher Sörgyárak marketingigazgatója reméli, hogy a régi-új recept „megmozgatja a hazai sörpiacot”. A márka „úgy újul meg és válik jobbá, hogy közben semmit sem veszít abból, amiért a fogyasztói eddig szerették” – mondta Wilheim Gábor.
A új, hófehér habkoronával pompázó Dreher Gold valóban könnyen iható, megfelel a tesztelők – és remélhetően a széles fogyasztótábor ízlésének. Íze elődjénél kevésbé kesernyés, karakteres, a színe pedig az eddiginél aranylóbb.
A csomagolás is megújult: a dobozokon és a palackcímkéken a régi Erzsébet híd fotója látható – hála a Fortepan gyűjteményének.