A Google tavaly másodpercenként 100 alkalommal távolított el olyan hirdetést, amely nem felelt meg a hirdetési irányelveknek, ezzel is segítve a biztonságos, szabad internetezés, tanulás, munka és tájékozódás lehetőségét mindenki számára. A rossz hirdetési élmények – mint például az adathalászat vagy a félrevezető és az olvasói élményt romboló reklámhirdetések – a használókat is és a szabályszerűen hirdetőket is negatívan érinti.
Tavaly a Google több hirdetést és kártékony szereplőt távolított el a rendszerből, mint addig bármikor. A Google folytatta a küzdelmet a még jobban szabályozott internet-ökoszisztéma kialakításáért a káros reklámok és hirdetők elleni küzdelmével, amelynek eredményekén blokkolt
- 3,2 milliárd hirdetést, ami megsértette a hirdetési irányelveket,
- 79 millió hirdetést, amely rosszindulatú vírust tartalmazó oldalra irányította a használót,
- 400 ezer nem megbízható weboldalt,
- 66 millió olyan megtévesztő hirdetést, amely kattintásra ösztönöz
- 48 millió olyan hirdetést, mely arra csábította az internetezőket, hogy nemkívánatos szoftvereket telepítsenek,
- 12 000 „scraping website”-ot, amely jogtalanul másolt híreket jelenít meg,
- 7000 AdWords-fiókot, amely álcázott hirdetést jelenített meg
A Google a múlt időszakban 28 új hirdetési és 20 kiadói irányelvet vezetett be. Hálózatából a kriptovalutákat népszerűsítő hirdetések mellett, olyan szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket is kitiltott, mint a CFD (Contract for Difference) -ügyletek, vagy a bináris opciós kereskedés.
Az új irányelvek mellett új technológiát is bevezetett; segítségükkel képes levenni a Google-hirdetéseket olyan oldalakról, melyek szintén ütköznek az irányelvekkel – ilyen oldalból több, mint 2 milliót távolított el.