A Versenyhivatal is megkérdezi Bongót

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) verseny-felügyeleti eljárásba kezdett az alapvetően gyermekeket és fiatalkorúakat célzó Ask Bongo („Kérdezd Bongót!”) szolgáltatás reklámjai miatt, amelyek megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A GVH a hatósághoz érkező jelzések alapján észlelte, hogy a Középsuli című websorozatban olyan tartalom jelenik meg a Bongo emelt díjas sms-szolgáltatásáról, amelyről valószínűsíthető, hogy közzétételéért ellenszolgáltatást nyújtottak, azonban ez nem tűnik fel egyértelműen a fogyasztóknak. Feltételezhető, hogy a műsor nézői nem kapnak megfelelő tájékoztatást a szolgáltatás lényeges jellemzőiről: így például a díjáról és a válaszokhoz felhasznált adatok forrásáról. Emellett valószínűsíthető az is, hogy a Youtube-on futó websorozatban gyermekeknek szóló, közvetlen felszólítás jelenik meg az emelt díjas üzenetszolgáltatás igénybevételére.

A Versenyhivatal úgy véli, hogy a szolgáltatást az érintett cégek széles körben, más kommunikációs eszközökön is népszerűsíthetik, így a verseny-felügyeleti eljárás kiterjed az összes ilyen kereskedelmi gyakorlat vizsgálatára.

A verseny-felügyeleti eljárás megkezdése nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárás alá vont vállalkozások, (a Global AQA Pty Ltd., a Globoport Média Holding Kft. és a Glenwood Media Kft.) a feltételezett jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre, ám indokolt esetben két alkalommal, két-két hónappal meghosszabbítható.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/3/2020.

(A szerk.: a Bongo-honlapon ez a megjegyzés olvasható: A szolgáltatás átmenetileg nem elérhető a Telekom hálózatán.)