Az ára miatt veszik a hamisítványt a fiatalok

A magyar fiatalok többsége továbbra is megveszi a hamisított árucikkeket, mert számukra az ár az első, miközben tudják: a hamisítók első számú áldozatai az eredeti terméket gyártó cégek – derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

A tavalyihoz hasonlóan az idén is a válaszadók csaknem kétötöde állította: vásárolt hamis termékeket az utóbbi egy évben, sőt, minden második többször is. A véleménykutatásban részt vevők 47 százaléka viszont nem vett hamisított terméket ez idő alatt, ami látványos javulásnak számít a múlt két év adatit tekintve.

A legfrissebb kutatásból kiderül: a válaszadók több mint kétharmada (68,6%) számára a kiszemelt termék ára a döntő, ezért részesíti előnyben a hamis terméket. Egy év alatt ennek a rétegnek az aránya 15 százalékponttal nőtt.

Németh Mónika, a HENT titkára a véleménykutatás alapján fontosnak tartja a fiatal fogyasztók tájékoztatását és figyelmének a felhívását arra, hogy a hamis – ezáltal gyenge minőségű – árucikkek vásárlása révén ők is károsultakká válnak.

A hamis termék első számú beszerzési forrása (62%) az internet, 23% szerint a piac vagy utcai árusok; 17, illetve 16%-uk a hazai üzleteket, külföldi boltokat jelölte meg a hamis árucikk beszerzési helyének.