(Harmat Lajos tudósítása) Jubilál a dél-koreai vállalatóriás, az LG forradalmi paneltechnológiájának első sorozata; az évforduló alkalmából tartott ma tájékoztatót tartott az LG Magyarország leányvállalata „10 év OLED „címmel.
Mindenekelőtt a széles körben használt betűszó magyarázata: OLED-nek, azaz szerves fénykibocsátó diódának, nemzetközi elnevezéssel: organic light-emitting diode nevezzük az olyan folyadékkristályos paneleket (LED-eket), amelyek elektromos áram hatására fényt bocsátanak ki. A részletekért érdemes elolvasni, mit ír az internet óriáslexikonja, a Wikipedia. Mindazonáltal ott olvasható, hogy az OLED megjelenítők kifejlesztéséhez az ötletet a szentjánosbogarak szolgáltatták. A kutatók úgy vélték, a piciny állatok fénykibocsátása azt jelzi, hogy léteznie kell a természetben is előforduló olyan szerves anyagnak, amely az elektromos feszültség hatására fényt bocsát ki. Az örök bölcs, tehát a természet ez alkalommal is megmozgatta az emberi alkotó fantáziát…
A hazai OLED-piac első tíz évének történetét vázolta fel a GfK Piackutató Intézet ügyvezetője, Sztupár Andrea és Szili Krisztián, a „magyar” LG marketingigazgatója, vizsgálván, hogy milyen hatással volt a magyar tartalomfogyasztási szokásokra a fejlődés.
Az LG-nél ma is útmutató az évtizeddel ezelőtti jelszó, ami szerint az LG új korszakot nyitott az OLED-technológiával. Az LG azóta úttörő, élenjáró az OLED-technológiában, ami új fejezetet nyitott a televíziózásban.
Más tévépanel-típusokkal ellentétben az LG olyan kijelzőket fejlesztett ki, melyekben a képpontoknak (pixeleknek) nincs szükségük külön háttérvilágításra, ezáltal a tévé feketeszín-megjelenítése gyakorlatilag tökéletes. A fejlesztés – számos előnye mellett – lehetővé tette minden eddiginél vékonyabb, könnyebb, mi több, hajlítható és íves formába alakítható panelek alkalmazását a tv-készülékekben. A rendkívül valósághű, gazdag kontrasztú kép széles rálátási szögben nézhető, tökéletesen élvezhető látványélményt kínál.
Amikor az LG tíz évvel ezelőtt bemutatta az első OLED-televízióját, versenytársai csak az LCD-re, azaz a folyadékkristályos panelekre koncentráltak. Így aztán LG jó ideig egyedül (önmaga versenytársa) volt az OLED-piacon. Persze, később megjelentek a mindaddig kétkedő, mi több, támadóan fellépő versenytársak is, de az LG-től már nem lehetett elvenni az elsőséget.
A tíz évvel ezelőtti bemutató tévéje ívelt technológiájú volt, az LG ezzel is újat hozott. Később megjelentek a „papírvékony” LG-televíziók, majd néhány évvel később „a falra simítható televíziók”. Nem sokkal ezután az LG előállította az OLED-készülékekhez kifejlesztett intelligens processzorát, majd jöttek a különböző dizájn-tervezésű televíziók. Ezt követően – miután a technológia tökéletesnek nyilváníttatott, tavaly örvendetesen bővülhetett a szemet gyönyörködtető, méretválasztékban különösen gazdag termékcsalád.
A világ első, 55 hüvelykes (140 cm képátlójú) Full HD OLED tévéjének évtizeddel ezelőtti bemutatása óta az LG továbbra kiemelt feladatként kezelte az OLED-technológia kínált lehetőségek kihasználását. Technikaforradalmi értékű termékével elismerések sokaságát nyerte el, közöttük sorozatban a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai szakkiállítás innovációs díjait.
Az LG kezdettől őrzi vezető helyét az OLED-tévék piacán: 15 milliónál is több ilyen készüléket gyártott és értékesített világszerte. Természetesen hazánkban is igen nagy a sikere – ezt bizonyítja a termék tavalyi eladási forgalma miután egyre többen választják itthon is az OLED-tévéket; ezt a GfK Hungária Kft. statisztikája is megerősíti.
Különösen megnő az OLED-tévék iránti kereslet a kiemelkedő nemzetközi sportesemények (EB-k, olimpiák) idején. Minden rosszban van valami jó: a covid-járvány átrendezte a tévépiacot, sokan vettek az otthoni szórakozáshoz, tájékozódáshoz új készüléket. Tavaly 25 ezer ilyen technológiájú készülékkel gyarapodtak a hazai háztartások. Tekintettel arra, hogy az (egyébként nem olcsó) OLED-technológia időközben világszabadalommá lépett elő, nem csupán az LG, hanem más márkák is kínálják már az ilyen termékeiket. Ám a dél-koreai gyártó még mindig uralja a hazai tévékészülék-piac harmadát.
A mai évfordulós rendezvényen megtudhatta a tudósító, hogy az idén is is számos LG-újdonság érkezik a magyar piacra. A többi között jönnek a G3 és a C3 jelű kijelzők, amik az eddiginél is nagyobb fényerejűek és még élesebb képet adnak és pompásabb színeket produkálnak – köszönhetően az LG OLED evo-technológiának, valamint az immár hatodik nemzedékű α9 (alfa kilenc) mesterséges-intelligencia processzornak.