A könyvben helyet kaptak a legjobbak között a kreatív elmék. Márton-Koczó Ildikó szellemi és üzleti pályaíve és Demján Sándor útja a Skála Kópétól a mai világig. Röviden, lényegre törően, és mindig összegezve valamilyen tanulságot.
Ebben az üzleti körben, a sikeres döntések körében szerepel Csányi Sándor a villányi borászatával, Futó Péter, aki cukorkacégét cserélte fel az ingatlanszakmára, és Román Sándor is, aki az ExperiDance Tánctársulattal üzleti sikereket is elért.
A könyvbemutatón ott volt Bock József, aki egy ideig úgy lépett édesapja örökébe, hogy másodállásban foglalkozott a borral, és nehezen hozta meg azt a döntését, hogy véglegesen a borászatot válassza a gépipar helyett.
Drámai pillanatokat idézett fel Zsuga János, a FGSZ Földgázszállító Zrt. vezérigazgatója: 2009 januárjában, az orosz–ukrán gázháború idején irányította úgy a hazai gázellátást, hogy a legsúlyosabb helyzetben is biztonságban lehetett a magyar gazdaság és a lakosság is. És hogy így történhetett, abban a munkatársaira is jellemző belső tartás és önbecsülés is nagy szerepet játszott, s amiért a bemutatón azt mondhatta: „Annál nagyobb eredménye nem lehet egy vezetőnek, mint hogy lojálisak hozzá a munkatársai.”
Bojár Gábor, a Graphisoft alapítójának története azt a tanulságot sugallta, hogy akkor érdemes áruba bocsátani a céget, ha az új tulajdonos megtartja a már megteremtett értéket, de az alkotó ember akkor sem ülhet nyugodtam a babérjain.
A sok sikeres döntés végén diszkréten meghúzódó 15 sikertelen történet között szerepel a Túró Rudi kínai fiaskója, a magyar Puli kisautó esete és a piros paprikát hamisítók csúnya botránya.
A kötet, amely az Alinea Kiadó gondozásában jelent meg, mozaikokat mutat meg a hazai gazdaság utóbbi két évtizedéből.