Ez még akkor is így van, ha amúgy a hírek növekvő munkanélküliségről szólnak. Veres Rita, az Aon Hewitt ügyvezető igazgatója cége felmérései alapján így látja: azok a vállalatok, ahol magas elkötelezettségűek a munkatársak, ötödével jobban teljesítenek, és csaknem harmadával alacsonyabb a fluktuáció. Az ilyen cégeknél átlagosan 3,5 napot betegek az emberek, a hazai átlag 5,5 munkanap. Az Aon Hewitt több mint harminc éve méri a nemzetközi piacon, hogyan érzik magukat a munkahelyükön az alkalmazottak.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői, Somorjai Éva, a Magyar Telekom Nyrt. humán erőforrásért felelős (hr) vezérigazgató-helyettese, Varjasi Gábor, a MOL kompetenciafejlesztés és stratégiai hr-vezetője, Bohács Bernadette, az Ericsson Magyarország hr-igazgatója és Veres Rita olyan vállalatokat képviseltek, amelyek sok szempontból kiemelkednek a hazai átlagból.
– Csak rövidtávon lehet sikeres az a cég, amely „kipasszírozza” a teljesítményt a dolgozóiból. Hosszú távon azok sikeresek, ahol elégedettek az emberek – mondta Bohács Bernadette. Az Ericsson evégett vezette be a smart working rendszert, amellyel bárhonnan dolgozhatnak a munkatársak – otthonról, külföldről, akár repülőgépről is. A családanyák megtehetik, hogy nem mennek be mindennap a munkahelyükre, elláthatják otthon a gyerekeket, és közben a számítógépükkel az interneten keresztül kapcsolatban állnak a céggel és a nagyvilággal.
A Magyar Telekomnál nagyon elterjedtek a 4–6 órás állások, ezért tudnak visszatérni a kismamák könnyebben. A cégnél egyszázalékos a fluktuáció, holott a hazai átlag 8–10 százalék – mondta Somorjai Éva.
A csaknem 40 országban jelen lévő MOL is nagy súlyt fektet a dolgozók elégedettségének a vizsgálatára és javítására – fejtette ki Varjasi Gábor. A cég évente mintegy 300 friss diplomást alkalmaz. Tüzetesen vizsgálják, mit tartanak a cég értékeinek a munkatársak. Egyebek között azt, hogy nagyra értékelik a tudást, és büszkék lehetnek a vállalatra.
Az Aon Hewitt felmérése szerint, miközben 15 ezer potenciális álláskeresőt kérdeztek meg, minden második válaszadó elképzelhetőnek tartja, hogy külföldre menjen, de a többség vissza is térne. A nemzetközi vállalatok azzal is nagy esélyt adnak, hogy munkatársaik a világ számos országában is folytathatják a pályafutásukat.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői, Somorjai Éva, a Magyar Telekom Nyrt. hr-vezérigazgató-helyettese, Varjasi Gábor, a MOL kompetenciafejlesztés és stratégiai hr-vezetője, Bohács Bernadette, az Ericsson Magyarország hr-igazgatója és Veres Rita olyan vállalatokat képviseltek, amelyek sok szempontból kiemelkednek a hazai átlagból.
– Csak rövid távon lehet sikeres az a cég, amelyik „kipasszírozza” a teljesítményt a dolgozóiból. Hosszú távon azok sikeresek, ahol elégedettek az emberek – mondta Bohács Bernadette. Az Ericsson evégett vezette be a smart working rendszert, miáltal bárhonnan dolgozhatnak a munkatársak – otthonról, külföldről, akár repülőről is. A családanyák megtehetik, hogy nem mennek be mindennap a munkahelyükre, elláthatják otthon a gyerekeket, és közben a számítógépükkel – az internet segítségével – kapcsolatban állnak a céggel és a nagyvilággal.
A Magyar Telekomnál nagyon elterjedtek a 4–6 órás állások, ezért tudnak visszatérni a kismamák könnyebben. A cégnél egyszázalékos a fluktuáció, holott a hazai átlag 8–10 százalék – mondta Somorjai Éva.
A csaknem 40 országban jelen lévő MOL is nagy súlyt fektet a dolgozók elégedettségének a vizsgálatára és javítására – fejtette ki Varjasi Gábor. A cég évente mintegy 300 friss diplomást alkalmaz. Tüzetesen vizsgálják, mit tartanak a cég értékeinek a munkatársak. Egyebek között azt, hogy nagyra értékelik a tudást, és büszkék lehetnek a vállalatra.
Az Aon felmérése szerint – miután 15 ezer potenciális álláskeresőt kérdeztek meg – minden második válaszadó elképzelhetőnek tartja, hogy külföldre menjen, de többsége vissza is térne. A nemzetközi vállalatok azzal is nagy esélyt adnak, hogy munkatársaik a világ több részén is folytathatják pályafutásukat.