Így van-e vagy sem, erről és a Bónusz Brigád első évének a tapasztalatairól számoltak be ma kora délelőtt a sajtónak a hazai internetes piactér e különösen nagy lendülettel fejlődő vállalkozásának vezetői. A legfontosabb, hogy hónapok alatt csaknem háromszázezresre nőtt és folyamatosan bővül a mára legnagyobb közösségi vásárlóoldal. Titka egyszerű: az árérzékeny magyar fogyasztó különös örömmel ragadja meg a lehetőséget, ha bármit is az eredeti árnál (akármennyivel is) olcsóbban szerezhet be. A BB-nél ez az akármennyi nemegyszer akár az eredeti ár fele is lehet. Ekkora bónuszt pedig mindenképpen meg kell becsülni. Az engedmény természetesen a (reménybeli) kereslettel arányos: minél kelendőbb a szolgáltatás (és holnaptól már kézzel fogható termék is), annál olcsóbban juthat hozzá a közösség, ami nem csupán fülbe súgásos alapon, hanem a legnagyobb nyilvánosság révén, az internet segítségével gyarapodik. A Bónusz Brigád honlapja, Facebook-oldala és a Twitteren csicsergők által egyaránt.
Az alapítók a mai sajtóbeszélgetésen többször is hangoztatták: minőség dolgában nem alkusznak (meg). Csak általuk (és immár 22 személyesre bővül munkatársi gárdájuk által) ellenőrzött, kipróbált szolgáltatást, terméket hajlandók népszerűsíteni kiemelkedően nagy látogatottságú portáljukon. Csak olyasmit vesznek föl kínálatukba, aminek minőségéről maguk személyesen meggyőződtek, tehát kvázi fogyasztóvédelmi küldetést is teljesítenek, ami igazán áldásos tevékenység a számtalan átverésben és bóvliban gazdag világunkban. A BB külön erénye, hogy a bizonyítható vásárlói csalódás (becsapottság) esetén szavatolják a befizetett/átutalt teljes összeg visszatérítését.
Az alapítók elmondták, hogy az itthoni közösségi vásárlóoldalakat megelőzve (mi több, földrészünkön is a második helyezést megszerezve) okostelefonra, iPhone-ra, Androidra is hangszerelték az alkalmazásukat, emellett képesek naponta akár tíz- vagy százezreknek testre szabott ajánlatokat tenni – az érdeklődési kör alapján. Ha már „brigádmozgalom”, társadalmi munkatársaik is vannak: újságírók, bloggerek teszik közzé véleményüket, ajánlataikat a Bónusz Brigád webfelületén. Különösen értékes eredményként említették a házigazdák, hogy a BB megjelenése erősítette a bizalmat a bankkártyás vásárlási módok iránt az interneten. A BB a MasterCarddal közösen népszerűsíti a legkönnyebb és leggyorsabb fizetőeszközt, az online bankkártya-használatot.
A brigádmozgalomban (az ötven felé közeledők személyesen is megtapasztalhatták) hagyomány a jószolgálat, a humanitárius felajánlás. A Bónusz Brigád erről sem feledkezett meg: egyedülálló közösségi adakozási programot kezdeményezett Segít a Brigád jelszóval. „Egy falat segítség mindenhol elkél – segítsd az éhezőket, támogasd a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet 100 forinttal, hogy étel ne vesszen kárba” – olvasható a portál jótékonysági oldalán. A BB-alapítók elmondták: havonta egy-egy civil szervezet részesül pénzadományban a brigádtagok és a Bónusz Brigád jóvoltából, amely minden alkalommal 100 000 forinttal egészíti ki az adományokat. Legutóbb a Peter Cerny Alapítvány kapott 792 ezer forintot kapott ebben a konstrukcióban.
Érdekes megállapításként elhangzott, hogy a közösségi vásárlás üzleti modellje az interneten még nem értékesített szolgáltatásokat és új – eddig inaktív – vásárlói rétegeket vonzott az online vásárlás piacára. Sok ajánlat célközönsége az internetes újdonságoktól mostanáig idegenkedő, huszonöt évesnél idősebb városi lányok, asszonyok közössége. Egy vélemény-felmérés szerint az is kiderült, hogy a tavasszal a 14–74 éves magyar lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket/szolgáltatást.
A Bónusz Brigád, a közösségi vásárlás üzleti modelljének alapító apostolai elmondták, hogy a BB különösen esélyes arra, hogy akár a közeli jövőben regionális (nemzetközi) szereplővé lépjen elő. E célt szolgálja a folyamatos üzletfejlesztés és az okosan összeállított, bővülő termékkínálat.