Az FMK-007 jelű mérőkocsi a 2002-ben üzembe helyezett mérőrendszer korszerűsített változata. Az idei fejlesztésnek köszönhetően számos új tulajdonsággal gazdagodott: kis sebességnél is képes adatot szolgálni a kerekekhez felszerelt lézerfényt kibocsátó eszköz és a kamera segítségével. A 007-es újdonsága abban rejlik, hogy képes a pályák vizsgálatát tükröző sokféle információ együttes, torzítástól mentes mérésére: a vágány-geometriai és a jármű-diagnosztikai rendszer integrációja révén a szakemberek a valós állapotról kapnak mérőszámokat. A többféle adat együttes megjelenítése teljes körű eredményt produkál a pálya állapotáról.
A nemzetközi forgalomban is közlekedtethető mérőkocsi a vasúti pálya állapotára vonatkozó egységes uniós szabvány szerinti adatszolgáltatásra is képes. Paraméterei megfelelnek az uniós előírásoknak:26,4 méterhosszú, 160 km/órás sebességre is képes, tengelyterhelése 13,5 tonna, össztömege 54 tonna.
A NOHAB dízelmozdony által vontatott mérőkocsi belseje három részből áll. A mérőterembe telepített monitorokon a szakemberek a tengelyek közelében elhelyezett eszközök által továbbított mérési adatokat látják, melyek ezzel egyidejűleg az helyiségben működő nagy nyomtatók segítségével megjeleníthetők. Ezt a helyiséget a tárgyaló választja el a szociális területtől, amelyben három hálófülke és a fürdőszobákat rendeztek be. A mérést végző mérnökök ugyanis gyakran napokat töltenek el a kocsin. A mérőkocsi hatfős személyzet kiszolgálására alkalmas.
Az FMK-007-et ma kora délelőtt mutatta be a MÁV Zrt. a budapesti Nyugati pályaudvaron, majd a mérőkocsi elindult első útjára, Békéscsabára az „Új technológiák és anyagok a pályaépítésben és fenntartásban” című szakmai napokra.