A Nextent a hazai beszéd- és mesterségesintelligencia-kutatás elismert kutatócsapatával, a dr. Kocsor András vezette Alkalmazott Intelligencia Kutató Kht.-vel közösen fejlesztette ki egyedülálló, Voice Miner rendszerét, mely az IT Business által alapított szakmai elismerés különdíját nyerte el.
A rögzített ügyfélszolgálati telefonbeszélgetéseket automatikusan elemző Voice Miner nemzetközi szinten is egyedülálló kombinációja az üzleti- és a mesterségesintelligencia-rendszereknek. Egyrészt rögzített telefon-beszélgetésekben mesterséges intelligenciával képes a beszéd és érzelmek felismerésére, másrészt az információkból megadott szempontok alapján adatbázist alkot, melyből különféle elemzések készíthetők üzletfejlesztés céljából. Az alkalmazás a beszéd tartalmának felismerésén túl a beszélgetés közben megjelenő érzelmek közül ötöt azonosítani is képes: megkülönbözteti a bizonytalan, az elégedetlen, a boldog, a semleges és a csalódott beszélgetéseket. A rendszer a folyamatos fejlesztések révén már támogatja az ügyfélszolgálatokon az „egymásrabeszélés-”, a csend-, a zene-, a zaj- és a beszédszakaszok elkülönítését.
A rendszer analitikai modulja továbbá egyedi algoritmusai révén az emberi kommunikáció számos egyedi jellemzőjének kiértékelésével képes üzleti előrejelzéseket készíteni, melyek hatékonyan képesek támogatni egyebek között az értékesítési, ügyfélmegtartási és behajtási, illetve csalás-menedzsment folyamatokat.