British Airways: hulladékból, algából üzemanyag

A British Airways és az Iberia egyesülésével megalakult nemzetközi holdingot már a londoni tőzsdén is jegyzik. A két vállalat fúziója nyomán a légitársaságok utasai könnyebben eljuthatnak az észak- és latin-amerikai valamint ázsiai célpontokra.

Az elmúlt évben a BA és az Iberia transzatlanti együttműködési megállapodást kötött az American Airlines 
légitársasággal. Az együttműködésnek köszönhetően, például, június 1-jétől a British Airways közvetlen járatot 
közlekedtet San Diego és London Heathrow között.

A BA 2010-ben állította forgalomba az első Boeing 777-300ER típusú repülőgépet, amely csendesebb és 
energiatakarékosabb, mint elődei. A 297 személyes gépen a First, Club World és World Traveller Plus osztályok 
megújultak, a beépített szórakoztató elektronikai rendszernek köszönhetően pedig még gyorsabban telnek az utazás 
órái. A brit légitársaság tavaly vezette be az iPhone, Blackberry és androidos készüléket használó utasai számára 
kifejlesztett szolgáltatását: az alkalmazás személyre szabott információt kínál az utasoknak, a törzsutasok a 
beszállókártyájukat is letölthetik telefonjukra. 

A károsanyag-kibocsátás csökkentésében is élen jár a BA. A British Airways támogatásával a bioenergetikával 
foglalkozó Solena-csoport a napokban avatta fel észak-londoni üzemét, amelyben a hulladékot dolgozzák fel és 
alakítják üzemanyaggá. A gyár évente ötszázezer tonna hulladék feldolgozására képes, melyből több mint 
hatvanmillió liter üzemanyagot állítanak majd elő. Emellett a brit légitársaság az Airbusszal, az IATA-val valamint a Gatwick Airporttal együtt támogatja a Cranfield Egyetem kísérleti kutatását, amelynek célja, hogy algákból 
bioüzemanyagot állítsanak elő.