(Forrás: dpa) Problémák adódhatnak a fékrásegítővel az ML- és GL SUV-sorozat, valamint az R-osztály egyes autóinál. A Mercedes hamarosan el akarja kezdeni a járművek ellenőrzését. (A nyitó képhez: a világhírű Mercedes-csillag, a megbízhatóság és a kiváló minősége jelképe; foto: Sebastian Gollnow/dpa)
A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint a Mercedes-Benz csaknem egymillió régebbi járművet hív vissza világszerte az esetleges fékproblémák miatt. Az intézkedés a 2004–15 között gyártott ML- és GL SUV-sorozatot, valamint a MPV R-osztályt érinti – közölte a hatóság visszahívási adatbázisában. Németországban valószínűleg csaknem 70 000 ilyen autó található.
A legrosszabb esetben a fékrásegítő korróziója a fékpedál és a fékrendszer közötti kapcsolat megszakadásához vezethet. „Ennek eredményeként a fék meghibásodik” – jelentette a KBA szövetségi hivatal.
Az ilyen mértékű visszahívások meglehetősen ritkák a stuttgartiak körében. A KBA szerint csaknem két éve több mint egymillió kompakt A-osztályú autót rendeltek vissza a vezetőlégzsák esetleges problémái miatt.
A mostani stuttgarti visszahívással kapcsolatos kérdésre a gyártó szombaton azt mondta, hogy az érintett autókban a fékrásegítő a ház illesztési pontjain kialakult korrózió miatt már nem tudott megfelelően működni – ez egyedi esetek áttekintését eredményezte.
Bizonyos körülmények között a korrózió a fékrásegítő szivárgásához és csökkentett fékrásegítő működéséhez vezethet. „Ennek eredményeként a jármű lassításához szükséges fékpedál működtető erői növekednének, és a féktávolság megnőhet. Ezt érezhető sziszegés vagy áramlási zaj kísérheti a fékek behúzásakor.” A Mercedes megerősítette a hivatal tájékoztatását, ami szerint extrém esetben előfordulhat, hogy már nem lehet üzemi fékkel lefékezni a járművet. „Ez növelné a balesetek vagy sérülések kockázatát” – mondta a szóvivő.
A Mercedes-Benz azonnal megkezdi az autók ellenőrzését. – A vizsgáig, kérjük, ne használja tovább a járművet. Szükség esetén a gyártó megoldásokat kínál. Május közepén a Mercedes-Benz visszahívási kampányt hirdetett az Egyesült Államokban a 2006-tól 2012-ig terjedő évjáratú, jó 292 000 ML-, GL- és R-osztályú autók fékproblémái miatt.