Csináld magad! – vidéken terjeszkedik a barkácsbolt-hálózat

Dr.Günther Pacher vezérigazgató.Sorra szüntek meg a szerszám-szakkereskedések – főként a hazai nagyvárosokban –, az osztrákok szerint azonban érdemes alapos piackutatást végezni, mert nem lehetetlen az értékesítés. Igaz, Magyarországon nyomottabbak az árak, hiszen a jó földrajzi fekvésnek köszönhetően alacsonyabbak a logisztikai költségek, másrészt nagy nálunk a verseny, ami nem engedi az értékesítési árak feltornázását. 

Mai tájékoztatóján a 3e kereskedelmi és szolgáltató részvénytársaság vezérigazgatója azt fejtegette, hogy ki kell használni a piaci réseket. Günther Pacher a cég terjeszkedési terveit ismertetve hangsúlyozta: ha a talpon maradt szakkereskedők igénybe veszik a 3e-csoport kínálta kiforrott üzletkoncepciót, lépéselőnyre tehetnek szert.

A nehézségek miatt a hazai barkács-áruházak alaposan szűkítették a választékot, és költségeik csökkentése érdekében elbocsátásokra kényszerültek. Mindez negatív hatást gyakorol a kínálat és a kiszolgálás minőségére, a szaktanácsadásra és a további szolgáltatásokra.

A 3e-csoport által alkalmazott LET’SDOIT-üzletkoncepcióval már 2005 óta találkozhatunk Magyarországon. Főként azzal hódítja el a vevőket, hogy az alkalmazottak, szakkereskedők igen magasan képzettek, az üzletek áttekinthetőek, a választék jól strukturált. További versenyelőny az átfogó és professzionális szaktanácsadás.

A vezérigazgató úgy véli: jól járnak a rátermett szakkereskedők, ha szövetkeznek a 3e-csoporttal, illetve annak magyarországi képviseletével, mert a letisztult üzletkoncepció biztosan sikeresebb a házilag összeállított elképzeléseknél.

Az osztrákok 12 országban vannak jelen, és az általuk irányított társulások forgalma tavaly 530 millió euróra rúgott. A 3e cégcsoport eddig 25 magyar tagvállalattal működött együtt, ebből tíz LET’S DOIT üzlet.