Az átállást váégrehajtó Antenna Hungária vezérigazgatója, Piller András elmondta: „A digitális átállás hatással lehet a médiapiaci folyamatokra, hiszen akár egymillió állampolgár készülékeinek digitális átállításáról beszélünk. Ha többségük az ingyenes MinDig TV vételére vált, akkor a digitális földfelszíni szolgáltatásunk használóinak tábora ugrásszerűen megnő, ezáltal a legnagyobb magyar digitális televíziós szolgáltatóvá válhat az Antenna Hungária. Új, ingyenesen fogható vagy előfizetéses csatornák is megjelenhetnek a kínálatban, amely hatással lehet a hirdetési piac alakulására.”
Szűcs László, az UPC Magyarország kommunikációs igazgatója arról beszélt, miként érinti a kábeles lefedettséggel Európában kimagasló helyen lévő Magyarországot az átállás: „A folyamatban természetesen mi is részt vállalunk azzal, hogy digitális alapcsomagot ajánlunk a rászorultaknak, akiket a KSH kérdezőbiztosai felkeresnek a lehetőségekkel. A digitális átállás azokat érinti, akik jelenleg még szobaantennával vagy tetőantennával fogják a tévéadásokat. Az átállásra elsősorban azért van szükség, hogy a ma még tévéműsor-sugárzásra használt frekvenciákat más célra felszabadíthassák, majd újra hasznosíthassák. Sok lehetőség rejlik az átállásban, az UPC is érdekelt ebben, sőt, ha olyan területen lesz az átállás, ahol az UPC kábeles vagy műholdas csatornái elérhetőek, akkor nyilván az a cél, hogy azok, akik eddig analóg módon fogták az adásokat, áttérhessenek a nagyobb kínálatot és számos valódi többletet nyújtó digitális szolgáltatásra is. Ha igény mutatkozik rá, a kábelszolgáltatók is összeállíthatnak egy külön csomagot azoknak, akik nem kívánják a teljes műsorkínálatot igénybe venni, mégis szívesen részesülnének a digitális tévézés igazi előnyeiben, a megállítható és rögzíthető, illetve a listából lekérhető vagy éppen a változatos nagy felbontású adásokban.”
A digitális átállás azokat érinti elsősorban, akiknek nincs kábeltévé-előfizetésük – tette hozzá Kiss Krisztina, a Mindshare médiaügynökség kereskedelmi igazgatója, akit arról faggattunk, hogy az új piac, mennyiben változtatja meg a tv-s piacot. „Kíváncsiak vagyunk, hogyan változnak a televíziózási szokások a digitális átállással kapcsolatban, átrendezhetik-e a tv-reklámpiacot az új fogyasztók. Mindenképpen egy hosszabb folyamatra számítunk az átállással kapcsolatban, amelynek biztosan meglesz a hozadéka, de idő kell hozzá, hogy mi is érezzük, ki tudjuk használni a lehetőségeit, illetve a nézők is meg tudják szokni az új helyzetet. Az új technológiával (digitálisan) sugárzott tévé- és rádióadások vételére szolgáló átalakító készülékkel (set top box) az adások rögzíthetőek, ami azt jelenti, hogy később is megtekinthetők a felvett műsorok – a bennük elhelyezett reklámokkal együtt.
Ausztrál tapasztalat szerint az adások, műsorok késleltetett (felvett, rögzített) megtekintése a tévézésre fordított időnek mindössze huszada. A hirdetők és a reklámszolgáltatók számára különösen fontos, hogy az ekképpen rögzített műsorokban elhelyezett reklámokon csak minden második néző ugrik át (hagyja ki), miáltal olyan új közönség jelenik meg, aki potenciálisan, a GRP (—>Gross Rating Point —>bruttó elérés:
megmutatja, hány kontaktust ért el a reklámfilm a vizsgált célcsoport százalékában; GRP túllépheti a 100%-ot, hiszen egy nézőt többször is elérhet egy-egy reklám) növekedésében aktív szerepet játszhat”.
Piller András, az Antenna Hungária (amely kiépítette a digitális sugárzás technikai hátterét hazánkban) vezérigazgatója, hozzátette, hogy a digitális átállás utolsó fázisát, tehát az analóg lekapcsolást követően továbbra sem kell előfizetési díjat fizetni a ma is szabadon fogható tévéműsor-csatornákért. Erre a legjobb megoldásnak ígérkezik a MinDig TV szolgáltatása, amely az esetek többségében ugyanazzal a tető- vagy szobaantennával elérhető, mint a mostani analóg földfelszíni adás. Akinek a hét ingyenesen fogható csatorna nem elegendő, az további ajánlat előfizetésével még két tucat népszerű programhoz juthat hozzá” – mondta, ám a részletekről a velencei „digitális korrektúra” konferencián számol be majd.