A „mall”-á előlépett egykori pesti Aréna plázában nyitotta meg ma délelőtt legújabb egységét a negyedszázaddal ezelőtt alapított Rossmann Magyarország Kft. Az óriási üzletház ismerői bizonnyal emlékeznek rá: volt ott Rossmann, évekig, aztán „eltűnt”, hogy most áruházként nyíljék meg az egyik legjobb helyen, közvetlenül a nyugati bejáratnál.
A valamikori „kis Rossmann” is jóval nagyobb volt, mint az itthoni átlagos méretű drogériák, a ma délelőtt megnyílt viszont az esztendővel ezelőtti 340 négyzetméterről 720 négyzetméretesre tágult, és a cég második legnagyobb egysége – jelentette be újságírók előtt Flórián László (a képen), a cég magyarországi ügyvezetője, majd büszkeségre okot adó számokat sorolt:
- # az országos üzletlánc forgalma tavaly 785 ezer millió forintos forgalmat bonyolított le;
- # a ma avatottal együtt 208 drogériát és parfümériát üzemeltet az jó 1700 munkatársat foglalkoztató vállalat;
- # boltjaiban 17 700-féle – benne 2200 saját márkás – terméket kínál, ráadásul ezen a hétvégén engedménnyel;
- # azért, hogy a cég a vásárlói kedvében járjon, három év fél méteres folyosókat alakított ki a polcok között, miáltal gyerekkocsival is kényelmesen közlekedhetnek, hogy igazán élmény legyen a vásárlás;
- # tekintettel arra, hogy a mindenekelőtt kozmetikai cikkeket kínáló boltokban lányok, asszonyok vásárolnak (és a kereskedők örömére gyakorta hosszan időznek, miközben válogatnak), a cég gondolt a férfiakra is: nekik kényelmes ülőgarnitúrákat helyezett el az üzlet sarkában, ahol olvasgathatnak vagy éppen a telefonjukat babrálgathatják, miként ez manapság népszokás minálunk;
- a gyerekekről sem feledkezett meg a cég: játszósarokban foglalhatják el magukat, míg édesanyjuk vásárol;
- ugyancsak a vevők kedvében kívánt járni a cég, amikor ebben az áruházában már széles rakodófelületű kasszákat helyezett el; jó lenne, ha az ötlet már boltokban is követésre találna.
- tavaly 30 millió vásárlást regisztráltak a Rossmann-üzletekben; hasonlításul és elméletileg: hazánk minden lakója háromszor megfordult a drogéria-parfüméria üzletlánc boltjaiban;
- az idén 90 ezer millió forint forgalommal számol a cég, jövőre szeretné elérni a 100 ezer millió forintot, amihez természetesen új és újabb kereskedelmi egységek megnyitására van szükség.
Flórián László arról is szólt, hogy finomítják és bővítik az e-kereskedelmi kínálatukat (például: az interneten megrendelt, kifizetett áru az ország bármelyik boltjában átvehető legyen), és meglepetésként (a magyarországi leányvállalat 25. születésnap alkalmából) új típusú törzsvásárlói kártyát is bevezetnek.