A Smart Zone partnerei a szórakoztató elektronikai ágazatban: az Apple, a Hama, a Samsung és a Sony; a BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH magyarországi leányvállalata, az Electrolux, a Gorenje, a Philips és a Samsung a háztartási elektronikai termékeik révén lettek partnerek. A budapesti, VII. kerületi, Dohány utca 20. alatt megnyílt bemutatóterem és kereskedelmi egység megnyitóján elhangzott: a Smart Zone-hálózat célja, hogy a következő két évben öt üzlettel lefedje a fővárosi piacot, s ezzel meghatározó szereplőjévé váljék az offline és az online kereskedelemnek egyaránt.
A teljesen magyar tulajdonú BravoTech cégcsoport részeként terebélyesedő Smart Zone a hazai kereskedelemben még meglévő egyik piaci rést szeretné kiváló minőségű termékajánlattal megtölteni. Deák Szabolcs, a Smart Zone ügyvezetője a boltnyitón elmondta: a versenytársak azonos pályán mozognak, cége tehát a nincs könnyű helyzetben. Sok tekintetben még a célok is azonosak: a kereskedő és a vásárló számára egyaránt elfogadható legalacsonyabb árak elérése a forgalom növelése végett. Csakhogy ez a törekvés kettősséget eredményez a piacon: ahol minden termék jelen van, ott gyakorta nincs szakértő értékesítés, és ahol létezik szakértő értékesítés, a felső kategóriás termékek választéka kicsi. Kutatások bizonyítják, hogy a rendkívül nagy alapterületű üzletek ideje leáldozóban van. Az idén a kereslet tovább romlott, a kereskedelem mélypont felé zuhan. Az üzemeltetési költségek azonban folyamatosan növekednek, ráadásul az adókörnyezet is kiszámíthatatlan.
Miként a ma nyílt egység is mutatja, a Smart Zone háromszáz négyzetméter alapterületű üzleteiben ötvözi az offline és az online kereskedelmet. A vásárlótérben csak a márkák szűkített választékú felső kategóriás termékei fogadják a vevőket, a webes felületen azonban minden elérhető. A bolti választék 600 termék, a raktárkészleté már négyszer annyi (2400), az online skálán 6200 árucikk várja az érdeklődőket. Ez is bizonyítja, hogy a kezdeményezés életrevaló ötleten alapul: az első pillantásra konkrét kínálat akár a végtelenségig bővíthető a virtuális térben.
„A smart technológiáknak hála, megváltozott az életünk – hangoztatta Deák Szabolcs ügyvezető. – Az egymás között megosztható tartalom-rendszerben minden kapcsolódik mindennel. A lényeg a kapcsolat. Az összefonódó új világ az igényes embert szolgálja ki. Ez a Smart Zone. Nálunk egymásba simul az online és az offline tér. Ez az övezet új hálózat, új koncepció, új szín a műszaki értékesítési palettán. E mellé a legprofibban kiképzett csapatot állítjuk, amelyben az ember, aki értékesít, természetesen okosabb, mint a gép, készülék, eszköz, amit elad.”