Ericsson: 8,8 milliárd korona nettó eredmény

Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója ekként kommentálta cége első negyedévi eredményeit:

„A nagy teljesítményű szélessávú technológia értékesítései jól alakultak Észak-Amerikában, Japánban és Dél-Koreában, miközben egyéb térségek, mint például Európa (Oroszországgal együtt), a Közel-Kelet egyes részei, valamint India gyengébben teljesítettek. A CDMA  a várakozásoknak megfelelően továbbra is visszaesést mutatott az LTE-technológiára áttérés miatt. Szolgáltatási üzletágunk továbbra is lendületesen fejlődött, és különösen a professzionális szolgáltatások alakultak kedvezően. A támogatási megoldások (korábban multimédia) növelte a szervezeten belül elért értékesítési szintet.

Az idei első negyedévben fontos lépéseket tettünk meg a stratégiánk végrehajtásában. A BelAir bejelentett felvásárlása WiFi-képességekkel bővíti ki a hetnet (=heterogén hálózatok) kínálatunkat, a Technicolor szélessávú szolgáltatási részlegének felvásárlása pedig megerősítette a pozíciónkat a média- és műsorszórási szolgáltatások területén, ahol vezető pozíciót kívánunk elérni Európában. A Sony Ericsson értékesítésének lezárultával kiléptünk a kézikészülék-iparág fogyasztói szegmenséből, hogy az összes készülék, kézikészülék és egyéb eszközök csatlakoztathatóságának biztosítására koncentrálhassunk. A múlt évben növeltük a piaci részesedésünket az alapvető üzletágainkban és folytatjuk az erőteljes LTE-pozíció kiépítését, ahol már több mint 60%-os piaci részesedéssel rendelkezünk.

2010 végén azt a stratégiai döntést hoztuk meg, hogy növeljük piaci részesedésünket Európában, amikor a hálózatüzemeltetők megkezdték a hálózataik modernizálását és a régi infrastruktúra lecserélését új, többszabványos rádió-bázisállomásokkal.”