Karácsony és Újév között, különösen az ünnep napjain, hagyományosan sokszorosára emelkedik a hívások, a szöveges és képes üzenetek száma. Ilyenkor néhány óra alatt a hétköznapi átlagnál jóval többször keresik egymást rokonok, barátok, munkatársak. Ennek megfelelően a Telenor hálózatán belül is sokkal élénkebb volt a forgalom: az ügyfelek 2010-ben karácsony idején 11 milliónál is több hívást kezdeményeztek és több mint 12 és fél millió sms- és mms-üzenetet küldtek, szilveszter és Újév napján pedig csaknem ugyanennyit. December 24-én a legforgalmasabb időszak 19–20, szilveszterkor éjfél és 1 óra között volt. Előfordult, hogy egy másodperc alatt közel 450 üzenetet küldtek el a Telenor hálózatában.
Ez az időszak azonban más szempontból is érdekes a mobilkommunikáció területén. Bár itthon és világszerte is a gyors, közvetlen sms a legnépszerűbb kommunikációs eszköz üzeneteink továbbítására, egyre többen küldik karácsonyi és újévi jókívánságaikat elektronikusan vagy a közösségimédia-csatornákon keresztül. A Telenor adatait tekintve az sms-ek és mms-ek száma 2008-ban volt a legkiemelkedőbb; a mobilinterneten és wap-on mért adatforgalom tavaly lekörözte a múlt évek átlagát. Az adatforgalom erősödött, már csak azért is, mert sokan küldenek egymásnak az elektronikus üzenetek részeként fotókat, videókat is. Az érzékelhető változás valószínűleg köszönhető annak is, hogy a felnövekvő Y-generáció tagjai a mobiltechnológiát a mindennapok részének tekintik. A washingtoni Pew Research Center (Pew Internet) legfrissebb, decemberben közzétett Generations 2010 című tanulmányából például kiderül, hogy a mai 18–33 évesek a vezeték nélküli internetezést részesítik előnyben, legyen az mobilnet vagy telefon, és egyértelműen túlszárnyalják elődeiket közösségi médiás kapcsolatok kezelésében, chatelésben, zenehallgatásban, online játékokban, blogolvasásban és a virtuális világ felfedezésében.
Nyilas Orsolya, a Telenor pr-szakértője mondja: „A közösségimédia-platformok ma már legszemélyesebb gondolataink, élményeink kiteljesítői. Az ilyen fontos pillanatokat mobil eszközeink segítségével bárhol, bármikor megoszthatjuk. Azt látjuk, hogy egyre több használónak van erre igénye, és rendelkezik is olyan készülékkel, amellyel a közösségi hálózatokhoz egyszerűen tud kapcsolódni. A karácsony egyik különösen keresett terméke a Telenornál is az okostelefon volt, ami szintén a mobilinternet-irányzat megerősödéséhez vezethet”.