A gazdasági és pénzügyi válság ellenére is rekordot ért el tavaly a magyar idegenforgalom, dominált a belföldi
turizmus: 51 százalékban magyar állampolgárok vették igénybe a kereskedelmi szálláshelyeket, és 9,5 millió
vendégéjszakát töltöttek el szállodákban, panziókban. Erre a nagy érdeklődésre is alapoz az ingyenesen látogatható Főszezon belföldi turisztikai kiállítás és szállásbörze, amit szeptember 17–19. között tartanak a pesti Nyugati pályaudvar melletti WestEnd pláza tetőkertjében.
Galisz Tamás, a G-mentor Kft. ügyvezetője a mai sajtóeseményen a többi között elmondta, hogy az akciókban gazdag idegenforgalmi kínálat mellett az egész családnak, gyereknek, felnőttnek egyaránt tartalmas időtöltést ígér a Főszezon a város fölött. Elhangzott, hogy most érdemes foglalni a még el nem töltött szabadságos napokra, hétvégékre szállást: akár tavaszig látványos árkedvezményeket kínálnak szállodák, falusi szálláshelyek egyaránt. Ilymódon bárki megtalálhatja az igényeinek, érdeklődésének és persze a pénztárcájának megfelelő üdülési, pihenési, kikapcsolódási lehetőséget és helyet – itthon. Minden bizonnyal most ismét sokan rádöbbenek, hogy milyen gyönyörű ez az ország, és hány meg hány helyén, szögletében várja a vendéget nem csupán számtalan látnivaló és élmény, hanem szívélyes vendégszeretet, házigazda. Az ember igazából itthon van otthon – miként az eredeti ötlettel alapított idegenforgalmi lapcsalád is hirdeti. Jó tudni, hogy a Főszezon-napok egyik ígéretes meglepetése az Itthon otthon van belföldi kedvezménykártya. A turisztikai kártya nem kerül pénzbe, viszont a hazai szolgáltatók egy sor kedvezményt adnak érte.
Akit a sportok (is) érdekelnek, annak is érdemes ellátogatnia a WestEnd Bevásárlóközpont tetejére, mivel a jövő hétvégén a Nemzeti Sportszövetség szervezésében látványos sportbemutatók népszerűsítik a szabadidős és tömegsportot kicsiknek és nagyoknak egyaránt – hívta fel az újságírók figyelmét Galisz Tamás. Elhangzott még, hogy a Főszezon helyszínén lesz táncház, nyereményjáték és persze étel- és italbemutató, hogy megtudhassa a reménybeli vendég, milyen gasztronómiai meglepetések várhatják az általa kiválasztott helyen, térségben.
A Főszezon szakmai partnere a Magyar Turizmus Zrt.; Tama István, a társaság nyugat-dunántúli regionális igazgatója a turisztikai kiállítás és szállásbörze díszvendégét, Sopront (is) képviselte. Elmondta, hogy az idegenforgalom is igyekszik alkalmazkodni a megváltozott életritmushoz, nevezetesen ahhoz, hogy egyének, családok, baráti társaságok több részletben veszik ki szabadságukat, (meghosszabbított) hétvégeken igyekeznek kikapcsolódni, feltöltődni.
Ennek megfelelően a csupán néhány napra érkezőknek is olyan programokat kell összeállítani, amelyek után elégedetten, kipihenten, új erőre kapva térhetnek vissza a dolgos hétköznapokba. Sopron idegenforgalma sajátos: évek óta szeptemberben, októberben, novemberben többen érkeznek az Ikva-parti városba és gyönyörű, látnivalókban, történelmi emlékekben gazdag környére, mint a nyári hónapokban. Elhangzott, hogy a soproni programsorozat középpontjában a (kékfrankos) szüret áll, mert „Must kell pihenni”. Megtudhatták a sajtóesemény részvevői, hogy a nemzetközi hírű soproni kékfrankos forintért is kapható, bár aki a térségben frissen kibocsátott helyi pénzzel, a kékfrankkal óhajt fizetni, azt sem küldik előbb a pénzváltóhoz.