A Gravity egy dinamikusan növekvő ágazatot céloz meg újdonságával: az e-kereskedelem magyar és világviszonylatban is gyorsan fejlődik, tavaly csak Európában 423 milliárd eurra rúgott ar forgalma[1], és egyre jellemzőbb a kis- és középvállalkozások betörése a piacra.
A Gravity számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, a Dailymotion, az eMAG, BónuszBrigád, az Extreme Digital, az Allegro vagy az Ingatlan.com stb. számára készített online ajánlórendszert. Ennek eredményeként a cég rendszerei mintegy 140 millió ajánlatkeresést nyújt és ezzel naponta jó egymillió dollár többletforgalmat gerjeszt. A Gravity ezt a tudását alkalmazva fejlesztette ki a kkv-k igényeire szabott új platformját, a RECO-t. Ennek köszönhetően a világ egyik legkifinomultabb ajánlórendszere minimális IT-tudással fél óra alatt beilleszthető a weboldalba. A Gravity elsősorban az e-shopok vezetőit, marketingeseit, illetve a nagy e-kereskedelmi rendszerek üzemeltetőit kívánja megszólítani új termékével – ez utóbbiakat pénzügyileg is érdekeltté szeretné partnerprogram részeként.
A legújabb áramlatok azt mutatják, hogy kezdenek összemosódni az online és az offline kereskedelem határai. Már nem két különálló ágazatról van szó: mindkét fél nyit a másik felé. A nagy kereskedelmi hálózattal rendelkező multik egyre vaskosabb szeletet hasítanak ki az e-commerce-tortából, és ez fordítva is igaz, egyre több az online világban megerősödött szereplő nyit üzletet. Az irányzat az online ajánlórendszerekre is hat: az iBeacon eszköz, amelyre a Gravity is fejleszt, például lehetővé teszi, hogy egy plázában sétálgató a webshopokra jellemző ajánlásokat kapjon a telefonjára a közeli boltok akcióiról.
Az e-kereskedelem azon kevés ágazat egyike, amely töretlenül fejlődik már évtized óta itthon és a nagyvilágban egyaránt. Bár szakértők szerint Európában a bővülés üteme kicsit lassuló, ám földrésünk GDP-jében aránya 2020-ra elérheti a 6 százalékot (2009-ben 1,27 százalék volt)[2]. A digitális piac hazánkbanis hódít: a SzEK.org tavaly 273 milliárd forint forgalmat mért.