A versenyhatóság a 2015 novemberében bevezetett, kiegészítő mobilinternetes adatjegyek és adatcsomagok igénybevételéről szóló tájékoztatásokat vizsgálta. A közlemény szerint a Telenor tájékoztatása megtévesztő volt a kiegészítő adatcsomagok felhasználási idejéről, azok ugyanis – az sms-ekben foglaltakkal ellentétben – nem egy hónapig, csupán a számlázási ciklus végéig álltak az ügyfelek rendelkezésére. Elhallgatták továbbá a számlás előfizetők elől azt, hogy az adatcsomag a fogyasztó számlázási ciklusának végéig használható fel, a MyChat-et használó kártyás előfizetők elől pedig azt, hogy az sms-üzenetek tárgyát képező adatjegy megrendelése nem egyszeri, hanem megújuló, így annak visszamondásáig szól – közölte a GVH.
A hatóság a bírság megállapításánál a jogsértéssel érintett bevételekből indult ki. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszabb ideig tartott, így jelentős számú fogyasztót ért el. Enyhítő körülménynek tekintette viszont, hogy a Telenor egyedileg intézkedett a havi adatjegy díjának jóváírásáról azoknál, akik panaszt tettek a rövid felhasználási időszak miatt, továbbá már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kifogásolt sms-kommunikációt.
A döntésre reagálva Telenor közölte, hogy vizsgálja a GVH határozatát és később dönt a lehetséges jogi lépésekről. Hozzátett: a jogszabályoknak való megfelelés végett még a kampány idején, a hatóság észrevételeinek megfelelően módosította a kifogásolt szöveges üzeneteket, egyúttal az sms-ek terjedelmi korlátaira is hivatkozott. A Telenor minden alkalommal igyekszik a lehető legteljesebb információt megadni az ügyfeleinek – áll a közleményben.