Dávid Ilona a GySEV Zrt. elnök-vezérigazgatója cáfolja azokat az értesüléseket, amelyek szerint a magyar–osztrák tulajdonú vasúti vállalat, a GySEV Zrt. a Vát és Porpác közötti repülőtér megépítése mellett lobbizna.
„A GySEV Zrt. stratégiája és üzleti terve 2010 őszén elkészült, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2011-ben el is fogadott. Ennek központi eleme, a jelenlegi közlekedéspolitikával is összeegyeztethető törekvés: amely szerint a társaság Nyugat-Magyarország meghatározó regionális személyszállítási közszolgáltatójává váljék, az üzemméretét optimalizálja. Ha a vonalátvétel megvalósul, a régi és új vonalainkat folyamatosan fejleszteni fogjuk, ami a térségben a közösségi közlekedés minőségi változását eredményezi majd. A közlekedéspolitikai és üzleti célok feltétele, hogy az átvételt követően a vasútvonalakat az európai uniós finanszírozású KÖZOP-források igénybevételével újítsák fel. A GySEV Zrt. üzleti tervének elkészítésekor a szolgáltatás minőségének fejlesztésén, a folyamatos beruházásainkon, az intermodális közlekedés megvalósításán volt a hangsúly. Kína szándékairól akkor semmilyen értesülésünk nem volt” – mondta Dávid Ilona.
„A személyszállítás zavartalan működésének fenntartását illetve a versenyképesség biztosításához szükséges fejlesztéseket a GySEV – az uniós forrásoknak köszönhetően – gyorsan, hatékonyan és alacsony költséggel tudja megvalósítani, az infrastruktúrát hatékonyan képes működtetni a bővítés következtében létrejövő optimalizált vállalati méret miatt. Erre koncentrál most a GySEV, hiszen a vonalátvétellel nemcsak a személyszállítás zavartalan működését, de a munkavállalók integrációját és biztonságérzetének kialakítását is biztosítania kell” – mondta a vezérigazgató asszony.
Árufuvarozási érdekeltsége a GySEV-nek, mint anyacégnek van, azonban az áruforgalom lebonyolítása a teljes egészében állami tulajdonú GySEV CARGO Zrt. feladata. A GySEV CARGO Zrt. vasúti árufuvarozási tevékenységet folytató, jogilag önálló vasúti fuvarozó vállalat, amely 2011. január 1-jétől látja el a továbbra is integrált formában működő GySEV Zrt. vasúti árufuvarozási és logisztikai tevékenységét. Tevékenységével nagy részt vállal a kelet–nyugati és az észak–déli európai tranzit vasúti árufuvarozás piacán, valamint a magyar és osztrák export, import vasúti árufuvarozásban. Az új vonalak felújítása után az észak–dél irányú korridor megerősödésével a vasúti árufuvarozás alternatívája lehet a közúti teherszállításnak. A 86-os út kamionos forgalmának egy része átterelhető vasútra, ami szintén a hazai közlekedéspolitikai törekvéseknek egyik meghatározó eleme.


