Hogyan él és gondolkodik a magyar FB-nemzedék?

Beszélgetés barátokkal, naplóírás, kedvencek képeinek kifüggesztése, viccek mesélése – ezeknek feleltethetőek meg a mai, FB-generációként emlegetett ifjúság tevékenységei a közösségi oldalakon. A kutatásból kiderült, hogy a fiataloknak, bár jóformán a nap 24 órájában elérhetők a Facebookon, ez gyakran csak mellékes tevékenység, hiszen közben több dologgal is foglalkoznak egyszerre: ahogy szüleik nemzedékére a háttértévézés, rájuk a „háttér-fészbúkozás” jellemző.

Az Új Nemzedék Jövőjéért Program idei ifjúságkutatását a 13–18 éves iskolások körében végezte azzal a céllal, hogy megismerje a fiatalok közösségimédia-használati szokásait, az ezzel kapcsolatos érzéseit, magatartási mintáit, valamint azt, hogy milyen összefüggés tapasztalható a korosztályban a virtuális és valódi terek között.

„Meglepő tényekkel szembesültünk a kutatás közben: a fiatalok például sokkal tudatosabban használják a közösségi oldalakat, mint azt sokan feltételeznénk” – mondta Siklódi Levente László, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője. „Számos előnyt látnak a Facebook-használatban, ugyanakkor mintegy «generációs kötelezettségként» élik meg az aktív jelenlétet az FB-n. A közösségi média használata veszélyeinek nagy részével is tisztában vannak. És a legfontosabb: nem mindenük a virtuális lét, nagyon vágynak valós élményekre is” – tette hozzá.

“A kutatással célunk volt az is, hogy még pontosabb képet kapjunk a fiatalok szokásairól, a velük való kommunikáció leghatékonyabb formáiról avégett, hogy az Új Nemzedék Jövőjéért Program üzenetei valóban eljussanak hozzájuk” – emelte ki dr. Mihalovics Péter, az Új Nemzedék Jövőjéért felelős miniszteri biztos.

A kutatási gyorsjelentés 5+1 kérdés és válasz formájában foglalta össze a magyar Facebook-nemzedék legfontosabb jellemzőit, kitérve arra is, hogy mikor, hogyan és miért használják a közösségi oldalt, mit szeretnek és mit nem a közösségi hálóban. A valódi és virtuális terek kapcsolatáról szóló eredmények csak egy szeletét képezik a múlt időszakban folytatott több hónapos ifjúságkutatásnak, amely más fiatalokat érintő kérdésekre is választ keres.

This entry was posted in Egyéb kategória. Bookmark the permalink.