Az, hogy a tanárok a digitális kornak megfelelő órákat tartsanak, nemcsak saját érdekük, de az országé is: az oktatási rendszer radikális digitalizálásától függ, hogy az oktatásból kikerülő fiatalok milyen szerepet töltenek majd be a munkaerőpiacon – és ettől függ hazánk versenyképessége is.
Az NJSZT az országért felelősséget érző nonprofit tudományos egyesületként kidolgozta az IKT Pedagógusoknak modult: korszerű tudást, képesítést ad át – ingyenes tananyaggal mindenki számára. A modul a kooperatív oktatás módszertanához szükséges ismereteket foglalja össze: ennek segítségével a hagyományos oktatást és a számítástechnikai eszközök alkalmazását kombináló órát tudnak tartani a pedagógusok, olyan elemekkel a többi között, mint az online teszt-, a prezentációkészítés, az oktatási adatbázisok használata vagy az e-Learning.
A NJSZT célja, hogy megvalósuljanak a „digitális jólét”- program egyik alappillérének számító „digitális oktatási stratégiában” (DOS) megfogalmazott oktatási feltételek. Az infrastruktúra önmagában nem elég – az NJSZT az igény felkeltésében és az ismeretek átadásában segít.
Az NJSZT ingyen hozzáférhetővé teszi az IKT pedagógusoknak tananyagot és példatárat. A Debrecenben, Győrött, Szolnokon és Budapesten rendezett kísérleti képzések alapján a program működik és rendkívül sikeres a tanárok körében.
A nem informatikaszakos tanároknak szánt IKT pedagógusoknak modult a nemzetközi ECDL Alapítvány által javasolt szempontok alapján az NJSZT dolgozta ki – és ebben a formában világelső a több mint 100 országot számláló ECDL-családban. Az IKT pedagógusoknak modul nagy lehetőség az oktatók számára, hogy a kötelező továbbképzés keretében kreditpontokat szerezzenek. Az a pedagógus pedig, aki ECDL-bizonyítvánnyal rendelkezik, automatikusan teljesíti a kötelező 7 éves továbbképzési keretet.
Az IKT pedagógusoknak modult október 15-én – a szombati, áthelyezett munkanapon – vezeti be a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság.