Ismét a Peugeot nyert a Selyemút ralin

 

  • Újrázott a Cyril Despres–David Castera versenyzőpáros. A 2016-i Selyemút- (Silk Way) rali győztes kettőse az idén is elsőként ért célba: a verseny második felében végig vezetett, majd Peugeot DKR #100 autójával kényelmes, 65 perces előnnyel nyerte az összesen 9599 km hosszú viadalt, amely 4094 km gyorsasági szakaszt foglalt magában.

  • A Peugeot autói Moszkvától Hszianig uralták a 2017-es Silk Way ralit. Mind a 13 szakasz végeztével „oroszlános” jármű vezette a mezőnyt: a Sébastien Loeb / Daniel Elena (Peugeot DKR Maxi #104), Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret (Peugeot DKR #100) és Cyril Despres / David Castera (Peugeot DKR #100) párosok egymást váltották az élen. A Peugeot álomcsapata végül összesen tíz szakaszgyőzelemmel zárta a versenyt, melyből 7 dupla, 2 pedig tripla győzelem volt.

  • Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret végül az ötödik helyen végeztek. Hiába az öt megnyert szakasz, a negyedik napon felborultak, és ezzel odalett az esélyük a végső győzelemre.

  • Bár a balszerencséből a mostani ralin a Peugeot Total csapat mindhárom egységének kijutott, a Peugeot versenyautók rendkívül gyorsnak és megbízhatónak bizonyultak.

  • A Peugeot DKR Maxi első versenyszereplése alapján megtérülni látszanak a Peugeot Sport mérnökeinek erőfeszítései, hiszen a modellen végrehajtott műszaki fejlesztések meghozták a várt teljesítményjavulást, és Sébastien Loebnek is nagyobb magabiztosságot kölcsönöztek az autó volánjánál.

 

A Peugeot Total csapat legfőbb adatai infógrafikán, itt: www.peugeot-sport.com

A SIKERES DÉL-AMERIKAI SZEREPLÉS UTÁN A PEUGEOT DKR VERSENYAUTÓK KÍNÁBAN IS BIZONYÍTOTTAK

Egy álom vált valóra: Cyril Despres tavalyi diadala és a januári hármas Dakar-győzelem után Cyril Despres győzelmével a Peugeot újabb terepralibabérokra tett szert.

MAXIMÁLISAN TELJESÍTETT ELSŐ VERSENYÉN A PEUGEOT DKR MAXI

Az új Peugeot DKR Maxi elődjénél 20 centiméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik. A Selyemút-rali remek alkalom volt arra, hogy a modellen végrehajtott műszaki fejlesztéseket a jövő évi Dakarra készülve élesben is teszteljék. Az első héten az új autó volánja mögött ülő Sébastien Loeb elképesztő irammal vezette a mezőnyt, és négy szakaszgyőzelmet is bezsebelt. A kilencszeres ralivilágbajnok már összetettben is több mint egy órával vezetett, amikor a pihenőnapot követően balesetet szenvedett: letért a pályáról, hogy kikerüljön egy köves vízmosást, és nagy sebességgel egy víznyelőbe hajtott. Az autót ugyan sikerült megjavítania a Peugeot Total szerelőinek, Sébastien Loeb azonban kificamította az ujját, és nem tudta többé megfelelően tartani a kormányt. A végső győzelemnek sajnos ezzel lőttek… Balszerencséje ellenére a francia-monacói páros így is bizonyította, hogy minden esélye megvan arra, hogy a jövőben hosszú versenyekből is győztesen kerüljön ki.

 

SOROZATBAN MÁSODIK GYŐZELMÉVEL DESPRES MÉLTÁN ÉRDEMELTE KI A „MR. SILK WAY RALI” CÍMET

Sébastien Loeb balesete után Cyril Despres vette át összesítésben a vezetést. Despres egyetlen nagyobb hibát sem követett el mindössze annyi történt vele, hogy az első héten elakadt egy gödörben, a 12. napon pedig fennakadt egy homokdűnén –, így magabiztosan menetelt a győzelemig. A komoly motoros múlttal rendelkező pilótának ez a második autós diadala.

 

STÉPHANE PETERHANSEL, A PEUGEOT TOTAL CSAPAT ŐRANGYALA

A Dakar-ralik történetének legeredményesebb pilótája és egyben idei győztese, Stéphane Peterhansel már az első héten eljátszotta az esélyét a győzelemre, amikor a negyedik szakaszon elszenvedett balesete miatt két óra hátrányra tett szert. Igazi versenyzőhöz méltón azonban visszaküzdötte magát az első öt közé, és közben több leggyorsabb szakaszidőt produkált, mint bárki más a 2017-es Selyemút-ralin. Emellett valóságos őrangyal szerepet játszott Cyril Despres mellett: a csapatszellem szép példájaként mindvégig aktívan segített csapattársának megőrizni az előnyét.

KÉPGALÉRIA ÉS NYILATKOZATOK >>>