A hírközlési hatóság szakemberei az idei futamon a szokásos zavar- és iránymérő gépkocsin kívül mérőrendszerrel is készen álltak a lehetséges rádiótechnikai problémák felderítésére és megoldására.

A verseny alatt a rádiós rendszerek zavartalan működése elengedhetetlen a tévés közvetítések lebonyolításához és a csapatok belső kommunikációjához egyaránt, emellett saját, védett rádiófrekvenciát használnak a közönség biztonságáról gondoskodó egységek is. Egy-egy frekvencia engedély nélküli használata, vagy egy elromlott, illetve nem megfelelően működő rádió-berendezés akár veszélyhelyzetet is előidézhet.
A hírközlési hatóság munkatársai már a futam elején bemértek egy engedély nélküli, kalóz műsorszóró adót, mely a versenypálya mellett zenés műsort sugárzott, és a frekvenciasáv illegális használatával zavarta a készenléti egységek biztonságos kommunikációját. A mérőrendszer segítségével néhány perc alatt sikerült meghatározni a rádióadás helyét. A házilag barkácsolt és a helyszínen üzembe helyezett műsorszóró kalózadót a hatóság munkatársai azonnal kikapcsolták és elkobozták.
A futamon a versenyző csapatok rádiós eszközeivel is akadtak gondok. A hatóság szakemberei több csapatnál is észleltek olyan vezeték nélküli, elsősorban Amerikában használt DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications) telefonokat, amelyeket tilos használni Európában. Mivel ezek a berendezések zavarták volna a körzet mobiltelefon-szolgáltatásait, ezért a hatóság a rádiós eszközök helyszíni használatának mellőzésére kérte a csapatokat.


