Kiberbiztonsági indexet működtet a Kaspersky

A Kaspersky Lab társult a B2B International piackutató céggel, hogy együtt végezzenek rendszeres nagyméretű online felméréseket a Föld országaiban azzal a céllal, hogy értékeljék az internet-használók online viselkedését, aggodalmait, problémáit, és miként védekeznek a lehetséges veszélyekkel szemben. A Kaspersky Cybersecurity Index ezeken az adatokon alapszik, melyeket a világháló használóinak ezreitől gyűjtöttek a világ minden tájáról.

Az index félévente mért három mutatóból áll, amelynek segítségével felügyelhető az átlagos internet-használók kockázati szintje.

  • Az „aggodalom-indikátor” az emberek azon arányát mutatja, aki úgy hiszi, hogy kibertámadás célpontja lehet. Ez a mérőszám jelzi, hogy a használók mennyire vannak tisztában a veszélyekkel.
  • Az „áldozat-indikátor” meghatározza azon használók pontos számát, akit valamilyen kibertámadás ért az adott kutatási időszakon belül – például adatszivárgás vagy online zsarolás.
  • A „védelem-indikátor” azokat mutatja, akik valamilyen biztonsági megoldást telepítettek az internetre kapcsolódó készülékeikre. Az adat a számítógépeket és a mobilkészülékeket egyaránt tartalmazza.

A Cybersecurity Index (pontos arányai: 21–29–60 százalék) az idén augusztusban 21 országban végzett részletes felmérésen alapul. A lényeg: öt használóból csak egy hiszi, hogy valamilyen online veszélynek van kitéve. Ugyanakkor majdnem egyharmad esett már kiberbűnözők áldozatául (8%-nak törték fel valamilyen profilját és 22%-nak fertőzte meg készülékét vírus). A használóknak csak háromötöde telepített biztonsági megoldásokat valamennyi készülékére, melyen az internetre kapcsolódik. Az index bizonyítja, hogy manapság sok internet-használó alábecsüli a kiberveszélyek súlyosságát. Ez a magatartás alapvető hatással van a biztonságukra.