A biztosításközvetítő portál felmérése szerint az ügyfelek többsége nyomon követi az évközi kgfb-piacon zajló fejleményeket és tisztában van azzal, hogy az idén számottevő díjnövekedés zajlott le. Ennek megfelelően a többség az év végi kampányidőszakban is a díjak növekedésre számít.
„Az idén már az autósoknak kevesebb mint 40 százaléka tartozik az év végi évfordulós váltásban érintettek körébe. Ők azok, akik eddig kevésbé érezték meg az időközben szükségessé vált díjemelkedést, amit az elmúlt időszak káradatainak kedvezőtlen alakulása indokolt – magyarázza Sebestyén László. a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ezért vannak köztük olyan autósok, akik továbbra is abban bíznak, hogy újabb díjcsökkenést hoz a kampány. Ők jó eséllyel csalódni fognak.”
A díjak emelkedése önmagában nem feltétlenül ösztönöz váltásra, hiszen jó eséllyel a többi szóba jöhető biztosító is felfelé módosít a tarifáin. Ráadásul a váltási hajlandóság erősen függ az eltérés mértékétől is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy 1000 forint vagy az alatti megtakarítás csak az autósok 18 százaléka számára elegendő ok a váltásra, a többség pedig (52 százalék) mindössze 2000 forint feletti díjkülönbség esetén foglalkozna a biztosítási szerződése lecserélésével.
A fenti szándékokra nagy hatással lehet majd az Astra Biztosító csődje: a megkérdezettek 63 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy az Astra esetéből okulva a jövőben a kötelező biztosítás esetében is odafigyel majd arra, hogy melyik biztosító mellett fog dönteni. Mindössze 5 százalék jelezte, hogy számára csakis az ár számít a döntéskor. Vagyis az idei kampány az ügyfelek által igazán megbízhatónak vélt biztosítóknak kedvezhet abban a tekintetben, hogy az árösszehasonlításkor az elfogadható díjú – tehát nem feltétlen a legolcsóbb – ajánlatok között szerepelve az eddiginél nagyobb eséllyel fogják őket választani.