Magyar Telekom: országos gyakornoki program kezdődik

A Magyar Telekom – az országban az elsők között – 15 éve indította el gyakornoki programját azzal a céllal, hogy használható, gyakorlati tudást adjon a főiskolai, egyetemi hallgatóknak. A képzés lehetőséget nyújt arra, hogy a diákok Magyarország vezető távközlési cégénél végezhessék el a kötelező szakmai gyakorlatukat, gazdagíthassák elméleti és gyakorlati tudásukat, és elindíthassák karrierjüket a Magyar Telekomnál. A program sikerét bizonyítja, hogy a februárban kezdődött gyakornoki félévre 1000 hallgató jelentkezett, közüle 50 diák kezdhette el a programot. Somorjai Éva, a Magyar Telekom humánerőforrás vezérigazgató-helyettese elmondta: „Célunk, hogy friss tudással gazdagítsuk a céget. A mentori rendszernek és a gyakori személyes konzultációknak köszönhetően különösen nagy figyelmet tudunk fordítani a hallgatók személyes fejlődésére. Meggyőződésem: a Magyar Telekom a legjobb hely arra, hogy a fiatalok megmutathassák, mire képesek”. 

A Magyar Telekom 2011 szeptemberében megnyíló gyakornoki félévére április 15-ig lehet jelentkezni a karrier.telekom.hu oldalon. Az öthónapos programra olyan aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező, felsőoktatásban tanuló diákok jelentkezhetnek, akik főiskolai szintű diplomát adó (BSc vagy BA), valamint egyetemi szintű diplomát adó (MSc és MA) képzésen vesznek részt. További feltétel a legalább középszintű angol nyelvtudás is. A gyakornokokkal részmunkaidős, határozott idejű munkaszerződést köt a vállalat, 2 hónapos próbaidővel. A hallgatók számára a program heti 20 órás elfoglaltsággal jár. A gyakornokok havi bruttó 75 ezer forintot kapnak, amely a próbaidő letelte után széles körű béren kívüli juttatási csomaggal bővül. 

A program első három hete az adott szakterületen való érdemi és tartalmas munkavégzésre készít fel. Ezt követően a gyakornokok konkrét feladatokban vesznek részt a vállalat különböző területein. Minden gyakornoknak van egy mentora, aki azon túl, hogy segít a beilleszkedésben, rendszeresen beszámol a gyakornok munkájáról. Ezzel a módszerrel a Magyar Telekom igyekszik nagyvállalati, összetett tudását és tapasztalatát megosztani a diákokkal.