Minőség, termékbiztonság, környezetvédelem és még számos követelmény fűződik a ma rajtoló pályázathoz, amelynek célja, hogy felkeltsék a díjazott, védjeggyel ellátott termékek a fogyasztók és a gazdasági szereplők érdeklődését.
A ma délelőtti tájékoztatón elhangzott: a népszerű pályázat valós igényekre épül, a tanúsítványt elnyert áruk és szolgáltatások szerepelnek a Közbeszerzési Hatóság honapján is. Az átlagos termékek közül kiemelkedő „diplomás árucikkek” a tanúsító vádjegynek köszönhetően keresettebbek lesznek, s így egy-egy cég boldogulását, versenyképességét, helytállását is szolgálják a nemzetközi piacon.
Először 1998-ban írták ki a Magyar Termék Nagydíj® Pályázatot, az azóta eltelt 16 év alatt csaknem háromezer színvonalas magyar áru és szolgáltatás hirdeti a hazai vállalkozások elkötelezettségét a minőség iránt. Több mint hatszorosára emelkedett a díjazott termékek és szolgáltatások száma, tavaly pedig a 2012. évhez képest csaknem egyharmadával bővült a nagydíjasok csapata.
A kiváló újszerű megoldásoknak köszönhetően egyre magasabbra lehet állítani a mércét, szigorodhat a pályázati követelményrendszer, ám akik helytállnak a versenyben, meghódíthatják a külföldi piacokat is. Az is elhangzott a mai tájékoztatón, hogy folynak az egyeztetések Brüsszellel is az uniós védjegyoltalom megteremtése végett.
A magyar találékonyságra jellemző, hogy tartósan magas a szabadalmi bejegyzések száma. Igaz, az utóbbi időben némi csökkenés tapasztalható, ám ahogyan Ficsor Mihály, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnökhelyettese megjegyezte: a labdarúgásban sem az számít, hogy a csapat játékosai hányszor lőttek kapura, hanem hogy hány gólt szereztek.
Latorcai János, a pályázat fővédnöke azt hangsúlyozta, hogy ez a civil kezdeményezés másfél évtized alatt a legrangosabb hazai minősítő rendszerré vált. „A Magyar Termék Nagydíj Pályázat védjegye ma már egyet jelent a termékbiztonsággal, a magas minőséggel, s egyben szimbóluma a hazai gazdaság iránti elkötelezettségnek is” – fűzte hozzá.
Felmérések bizonyítják, hogy egyre több fogyasztó keresi a magyar származást tanúsító védjegyeket, melyek egyszersmind garanciát nyújtanak a minőségre is. A választásban szerepet játszik a hazai gazdaság támogatásának szándéka is. Erről Kiss Károlyné Ildikó, a pályázati iroda ügyvivője beszélt, és ismertette a részvételi feltételeket is. Az igényekhez és irányzatokhoz igazodva immár 31 főcsoport 53 témakörében lehet a pályázatokat benyújtani, köztük újdonságként szerepelnek egyebek mellett a gyógykozmetikumok, illetve a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások.
A pályázatokat független szakmai zsűri bírálja el. A nagydíj színvonalát jelzi, hogy 2014-ben újabb szakmai támogatók is csatlakoztak a pályázathoz és a kiírói tanács is bővült.
Május 16-ig lehet nevezni a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére. Az eredményhirdetést szeptember elején tartják az Országházában.
A részvételi feltételekről további tudnivalók ITT olvashatók.


