A legnépszerűbb lakossági biztosítókról mondhatnak mától egy hónapig véleményt a szavazók az „év biztosítója.hu” oldalon. A társaságokat szolgáltatás, illetve kárrendezés kategóriában minősíthetik az ügyfelek. A szavazás egyszerű, a biztosítókat 1-10-ig kell értékelni aszerint, hogy jó, vagy rossz tapasztalatot szereztünk-e velük kapcsolatban a múlt években a gépjármű-, a lakásbiztosítások vagy éppen a közeli múlt viharkárai kapcsán.
A díj célja, hogy a fogyasztók – reklámoktól független – képet kapjanak a hazai biztosítók szolgáltatási és kárrendezési színvonaláról, és a szavazáson jól szereplő társaságoknak a jövőben több ügyfele legyen, mint a lemaradóknak. A szavazással, a biztosítók által rég hiányolt „szolgáltatás” még inkább a középpontba léphet, így a fogyasztók a jövőben nemcsak a biztosítási díjak alapján választhatnak maguknak biztosítótársaságot, hanem szolgáltatás és kárrendezés mért minősége alapján is.
„Az év biztosítója”-választásnak különös jelentőséget ad, hogy a szavazás vége után alig egy hónappal kezdődik az idei kötelező kampány, amikor autó- és lakástulajdonosok milliói választhatnak majd maguknak új biztosítót, immáron szolgáltatási színvonal alapján is.


