Nem termelnek szén-dioxidot a genfi buszok

Az új típusú buszok a 23-as vonalon, Genf reptere és elővárosa között fognak közlekedni. Az e-buszok forgalomba állítása nyomán a jelenleg használt dízelmotoros autóbuszok károsanyag-kibocsátásához képest évente akár 1000 tonnával csökkenhet a levegőbe jutó szén-dioxid.

Az ABB 13 gyorstöltő állomást szállít és telepít a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezenkívül három végállomási és négy, garázsban elhelyezett busztöltő-állomást is kiépít. Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb, villámtöltő csatlakoztatás-technikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjék a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4–5 perces elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. A világon egyedülálló technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki.

A genfi 23-as busz útvonala némileg módosulni fog, hogy az újonnan épülő Praille-Acacias-Vernet elővárost is érintse, ahol 11 000 lakás és mintegy 11 000 munkavállaló számára elegendő területű irodahelyiség létesül. A rendszer 2018-ra tervezett teljes beüzemelését követően a nagy befogadóképességű csuklós buszok tízpercenként indulnak majd mindkét végállomásról a csúcsforgalmi időszakban. A járat naponta 10 000-nél is több utast szállíthat, és a dízelmotoros autóbuszok felváltása TOSA e-buszokkal nemcsak a zajterhelést fogja csökkenteni, hanem az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását is.