A GVH a rendelkezésre álló információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás ténylegesen nem számlázott az eljárás 2013. szeptemberi indításáig a forgalmi korlát túllépése esetén sem, azonban a szerződéses feltételek tartalmaztak egy – a fogyasztók nem elhanyagolható része által el is ért – korlátot, amely felett a vállalkozásnak – a hálózat védelme érdekében – lett volna lehetősége a korlátlanság ígérete ellenére számlázni, azaz korlátozni az érintett csomagba foglalt ingyenes beszélgetések időtartamát.
A vállalkozás az eljárás indítását követően módosította a szerződéses feltételeket, de arra vonatkozóan nem tudott biztosítékot nyújtani, hogy a „korlátlan beszélgetés” korlátozására egyébként sem került volna sor.
A GVH megítélése szerint a korlátlanság ígérete gyakori kommunikációs elem a hírközlési piacon; több verseny-felügyeleti eljárásnak volt már tárgya a forgalmi korlátok vagy a korlátlanság kapcsán közvetített hiányos vagy megtévesztő üzenet. A jelen esetben a Telenor nem pusztán elhallgatta, hogy a szerződéses feltételek tartalmaznak forgalmi korlátot, de kifejezetten korlátlanként népszerűsítette a szolgáltatását.
A GVH több enyhítő körülményt azonosított, de tekintettel többek között a Telenor ellen folyt verseny-felügyeleti eljárásokra, köztük arra, amelyben a korlátlanság tényleges korlátai miatt marasztalta el a GVH a Telenort, bírság kiszabását is indokoltnak találta, és 10 000 000 Ft-ra büntette a vállalkozást.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-73/2012.
A hallgattassék meg a másik fél is elve és gyakorlata alapján szerkesztőségünk helyt ad az elmarasztalt Telenor véleményének:
„Álláspontunk szerint a Telenor Magyarország jóhiszeműen járt el a vizsgált korlátlan Családi Csomag kampány során. Társaságunknak nem állt szándékában megtéveszteni a fogyasztókat és egyetlen ügyfelének sem terhelt ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott Családi Csomag szolgáltatás megrendelése esetén. Az ÁSZF-ben valóban szerepel egy 1000 perces limit, ami felett társaságunknak elvileg lehetősége lett volna forgalmi díjat számlázni, de ezzel a lehetőséggel a Telenor nem élt, így a reklámban foglalt „korlátlan” állítás teljesült. A hatósági eljárás megindítását követően a kifogásolt rendelkezést töröltük is az ÁSZF-ből az akció alatt szerződött ügyfeleket érintően. Előfizetőinket semmilyen kár nem érte, sajnálatos módon a Gazdasági Versenyhivatal ettől függetlenül megállapíthatónak tartotta a jogsértést. A hatóság döntése ellen jogorvoslattal kívánunk élni.”


