Okostelefon: már üzleti eszköz vagy csak szórakozás?

Amerikai felmérések szerint az okostelefonok eladásában tapasztalható növekedés a következő három évben is 
folyamatos lesz. A Mashable cég például kimutatta: egy átlagos, amerikai mobilinternetező már csaknem ugyanannyi időt (24 perc) tölt el naponta a Facebook-on, mint egy asztali számítógépen böngésző használó, ugyanakkor mobilról már most többször látogatja meg a közösségi oldalt. Ilyen látogatottság már értékes üzleti lehetőséget takarhat. A piac tehát dinamikusan nő, ami az előrejelzések szerint jövőre Európában már egymilliárd euróra is rúghat.

Üzleti oldalról az okostelefonokra alapuló beruházásokat a cégeknek különösen körültekintően kell megtervezniük.  A megtérülés (ROI, Return of Investment) ugyanis nagyban függ attól, mennyire pontosan mérik be a célközönséget és ennek alapján a várható bevételeket.  Bár az olyan cégek, mint a ComsCore (a legnagyobb mobil trendelemző) hasznos nemzetközi adatokat adnak, itthon ilyeneket sokkal nehezebb találni. Magyarországon ugyanis hasonló jellegű felmérés nem készült, illetve a kötelező statisztikai adatok sem megbízhatóak, mivel a mobilszolgáltatóknak általában nincs pontos információja arról, hogy a mobilinternet-előfizetések melyike USB stick-en történő, s melyik ténylegesen mobilkészülék. Éppen ezért hosszú távú előrejelzés elég nagy kockázat a magyar piacon – állítja Csepeli Csaba, az AFF Group ügyvezető igazgatója, a Kelly IT-szeminárium előadója.

A jövőt sokan sokfélének látják. A megkezdődött fejlesztések a near field communication (NFC ––> rövid hatótávolságú, magas frekvenciájú, vezeték nélküli kommunikációs megoldás) területén, a hangvezérlések, a különféle kijelzők, valamint mobilchipek fejlesztése új utakat nyit a gyártók, szolgáltatók és az alkalmazó cégek előtt. Ezeket kihasználva (példaként említve a vásárlói kuponok hatékonyságát, beváltását) az okostelefonokkal sokszor nagyságrenddel nagyobb üzleti hatékonyságot lehet elérni, mint a hagyományos csatornákon keresztül. Pár éve csak statikus tartalmakat fejlesztettek, manapság a szolgáltatások (pl.: B2B, B2C, vagy belső ERP „mobilizálás”) területén aknázzák ki az újabb és újabb lehetőségeket. 

Az okostelefonok tehát már nemcsak egyszerűen megszűntek egyszerű telefonok lenni, de már üzleti eszközzé 
váltak az új megoldásokra fogékony, és az őket átgondoltan alkalmazó cégek számára. A Kelly IT Resources célja az előadások szervezésével, hogy megfelelő fórumot teremtsen a szakma képviselői számára a legidőszerűbb, legérdekesebb témák megvitatására, illetve lehetőséget adjon a szakmai kapcsolatépítésre. 

A Kelly Services a világ vezető emberi erőforrás megoldásokat kínáló vállalatainak egyike, 2004 óta van jelen a magyar piacon. 2007 óta különálló IT-divízióval áll az ügyfelek rendelkezésére (főbb területei: rendszertámogatás, szoftverfejlesztés, ERP, IT-biztonság). A Kelly Services világméretű jelenlétének köszönhetően évente több mint 530 ezer álláskeresőnek teremt munkát. Tavalyi árbevétele 5 milliárd dollár volt.