Ötéves a Bosch budapesti autóipari fejlesztési központja

A magyarországi Bosch csoport 2000-ben telepítette autóipari technológiai fejlesztőmunkáinak egy részét Budapestre. A kezdetben öt fejlesztőmérnökkel működő, az automata váltóvezérlés tökéletesítésével foglalkozó osztály állománya 2005-re 55 szakemberre bővült. Az első öt év alatt további részlegek is alakultak, amelyek az elektromos vezérlés, valamint az érzékelők és elektromos gépjármű-rendszerek fejlesztésével foglalkoztak. Éppen öt évvel ezelőtt ezek az osztályok önálló vállalati egységgé szerveződtek,  miáltal létrejött a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja. 

Thomas E. Beyer.Thomas E. Beyer, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A budapesti fejlesztési központ létrehozása mellett szólt 2005-ben Magyarország és Németország kulturális hasonlósága, a hazai egyetemi oktatás magas színvonala, a hatvani és miskolci gyáregységek adottsága, és nem utolsó sorban a világviszonylatban elismert, magyar tudásbázis koncentrációja is. Az idén a magyarországi Bosch 2,7 milliárd forinttal növelte K+F ráfordításait, amely bizonyítja, az innovációs tevékenységek kiemelt stratégiai szerepét, és azt, hogy a Bosch hosszú távra tervez Magyarországon. A Bosch-csoport elkötelezett a magyar élvonalbeli tudás és a német technológia szinergiáinak kiaknázásában, és evégett kutatási és fejlesztési tevékenységeit folyamatosan bővíti a jövőben is, valamint továbbra is részt vállal a mérnök-utánpótlás ösztönzésében és a felsőoktatás támogatásában“.

Az autóipari megbízásokra pályázó német anyacég az új feladatokat a cégcsoport fejlesztési központjai között osztja el; Budapest kiemelt helyen szerepel a megbízások elnyerésében. Általános, hogy a nemzetközi fejlesztési terveken több ország szakemberei dolgoznak együtt interaktív módon, és gyakran magyar mérnök a csoport vezetője. A budapesti fejlesztési centrumban található például sebességváltók hardver- és szoftverfejlesztéseinek második legnagyobb központja világszinten.