Párizsban bemutatták az elektromos buszrendszert

Az ABB TOSA-t először 2013-ban helyezték üzembe Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett rendszerrel a csuklós autóbusz 15 másodperc alatt, azaz az utasok fel- és leszállása közben feltölthető az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál; a végállomásokon hosszabb idejű feltöltésre alkalmas „villanykút” szolgál. – A párizsi RATP 2025-re szeretné buszparkjának négyötödét villamos üzeműre cserélni.

A TOSA-rendszerű elektromos busz tetejére szerelt, vezérelt működésű töltőkar a kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan csatlakozik a gyorstöltőre. Az e-busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyeket az utastér lehető legjobb helykihasználása céljából a busz tetején helyeztek el.

Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni, miáltal csökken a jármű teljes energiafogyasztása. A18,75 méterhosszú buszt 143 utas befogadására tervezték.