Példamutató önszabályozás a gyerekek védelmében

A Mars 2006 óta folytat szigorú önszabályozást ezen a területen; az aláírásával itthon is hivatalossá tette a már alkalmazott jó gyakolatot. A magyar aláírók nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha az iskola vezetése oktatási célokból ezt kifejezetten kéri, illetve hozzájárulását adja. A hazánkban egyedülálló indítvány egy példamutató folyamat kezdete, hiszen az önszabályozó vállalatok köre tovább bővülhet, az elért eredményeket pedig folyamatosan mérik.  

Az EU-vállalás mellett elkötelezett vállalatokhoz Magyarországon a Mars az elsők között csatlakozott, miután az Európai Unió kezdeményezése előtt, már 2006-ban kidolgozta a gyerekekre irányuló saját élelmiszerreklám-önszabályozását. Ennek értelmében a vállalat nem népszerűsíti édesipari termékeit a 12 évesnél fiatalabbak számára.

Az EU-vállalást (EU Pledge) 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezte azzal a céllal, hogy a nagyvállalatokat kontinens-szerte az egészséges életmód előmozdítására, támogatására bátorítsa. Az EU akcióplatformja 2007-ben jött létre a kiegyensúlyozott táplálkozás, a testmozgás és az egészséges életmód népszerűsítésére. A kezdeményezés értelmében az azt aláíró nagy élelmiszeripari vállalatok nem hirdetik termékeiket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – tévében, nyomtatott sajtóban és interneten olyan médiaközönségnek, amely legalább 50 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. Később a tagtársaságok úgy bővítették a vállalást, hogy a hirdetésükkel elért médiaközönségben a 12 évesnél fiatalabb gyermekek arányának küszöbértékét 35 százalékra szállították le. A Vállalást aláíró tagok száma folyamatosan bővül, Portugália, Lengyelország, Belgium mellett idén Magyarország is csatlakozott a platformhoz.