A versenypályán száguldó autókról 130 szenzor ontja a jeleket a rendszer számára, amely egy Forma 1-es futam alatt akár 750 millió beolvasást is képes feldolgozni. Az egri versenyen a távolsági futam alatt a versenybizottság által kiválasztott négy csapat használhatja majd a telemetrikus eszközöket, melyek segítségével lehetőségük nyílik az eredményeket, adatokat már a versenyszám alatt mérni, értékelni. A cél, hogy a pneumobilok fizikai jellemzőnek adatait már a futamok alatt, digitális formában is megjelenítsék.
Az idei versenyre öt országból 41 csapat jelentkezett, hogy összemérje tudását a saját készítésű, sűrített levegővel hajtott járművek nem mindennapi versenyén. A verseny történetének legtöbb újonca, 94 főiskolai és egyetemi hallgató áll majd rajthoz május 11-én az egri Érsekkertben.
A pneumobil-verseny magyar találmány; népszerűségét a nevezett csapatok számán kívül mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a magyarországi konstrukciós megmérettetés mára Európa-szerte elismert bajnoksággá lépett elő.