A két új motorvonat annak a négydarabos flottának az első két szerelvénye, amelyről a GYSEV és a Stadler tavaly áprilisban írt alá szállítási szerződést. A Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciójának fontos eleme az új vonatok beszerzése. A korszerűsítés alkalmával felújítottak110 kilométervasúti pályát, miáltal a szerelvények akár óránként 120 km-rel suhanhatnak. A kis híján 50 milliárd forint értékű beruházás oroszlánrészét – 42,3 milliárd forintot – az Európai Unió állta. A négy szerelvényből álló (Szolnokon, illetve a lengyelországi Siedlicében készült) vonatflotta 20,3 millió euróba (mintegy 6 milliárd forintba) kerül.
A szaknyelven egyáramnemű, alacsonypadlós, 160 km/ó maximális végsebességre képes járművek kapacitása 200 ülő- és 164 állóhely; a páholyos ülések aránya 95 százalék. A GYSEV FLIRT-öket utastájékoztató rendszerrel, légkondicionáló berendezéssel, kerékpárok szállítására is alkalmas terekkel, mozgáskorlátozottak számára is könnyedén igénybe vezető mellékhelyiséggel, továbbá WIFI-internettel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal látták el. A GYSEV állomásain és megállóhelyein nemrégiben kialakított utasbarát peronokról közvetlenül, lépcső nélkül lehet belépni a vonatokba.
Az utasokkal teli jármű mindössze 28 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A MÁV és a GYSEV színeiben futó járművekkel azonos típusok Algériában, Ausztriában, Cseh-, Észt-, Fehérorosz-, Finn-, Francia-, Lengyel-, Német-, Olasz-, Svédországban, Norvégiában, Svájcban és Szerbiában is közlekednek, vagy fognak hamarosan közlekedni.