A Skype is segíti a gyerekek Kék Vonalát

A Sanoma Media Budapest kutatása szerint a Skype-ot itthon leginkább családi (73%) és baráti (84%) kapcsolattartásra használják, ami egyben napi több mint 700 ezres használói táborával hazánk legnépszerűbb számítógépes csevegő programja. A Sanoma, a Skype-hirdetések hazai értékesítőjeként, mintegy ötmillió forint értékben ajánlott fel felületeket a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány számára.

„A Skype az egyik legnépszerűbb kapcsolattartási platform, ami földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül összekapcsol embereket és összetart családokat. A közös akció célja az ünnepek szellemében így egyrészt az, hogy felhívjuk a gyermekek és a szülők figyelmét a családi kapcsolatok fontosságára, másrészt a Kék Vonal segítségével támogassuk azokat a fiatalokat, akik valamilyen okból egyedül érzik magukat a problémájukkal” – mondja Melovics Csaba, a Sanoma Média kereskedelmi termékfejlesztője.

Az idén húszéves Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány azon dolgozik, hogy az ENSZ definíciója szerinti gyermeki jogok Magyarországon is megvalósuljanak, és a gyerekekkel kapcsolatba kerülő felnőttek, szakmai és állami szervek valóban a gyerekek mindenekfelett való érdekeit képviseljék. Az alapítvány ingyenesen és akár névtelenül hívható telefonszámait közel 3 millió gyerek tárcsázta a múlt két évtizedben.

A telefonos segítségnyújtáson túl a gyerekek chaten vagy e-mailen keresztül is fordulhatnak az alapítvány munkatársaihoz; külön gyerekjogi munkacsoport foglalkozik tanácsadással, konkrét esetek kezelésével.